شناسهٔ خبر: 89214 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نهاد کتابخانه‌ها در نمایشگاه کتاب غرفه نخواهد داشت

مختارپور43 دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در قالب یکی از یادداشت‌های خود اعلام کرده که با توجه به لزوم صرفه جویی در نهاد، از صرف هزینه برای برپایی غرفه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب خودداری خواهد شد.

به گزارش نماینده از مهر، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در بیست و سومین یادداشت خود، خطاب به کتابداران کتابخانه های عمومی کشور، با اشاره به مسائلی از جمله شکایات آزمون استخدامی سال ۹۱، به این موضوع اشاره کرده که نهاد کتابخانه های عمومی کشور، امسال در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، غرفه ای نخواهد داشت.

مختارپور در بند هفتم یادداشت خود آورده است: «با توجه به بررسی های انجام شده و لزوم صرفه جویی و دقّت در مصرف صحیح بودجه نهاد تصمیم گرفته شد از صرف هزینه برای برپایی غرفه در نمایشگاه بین المللی کتاب خودداری و هزینه های پیش‌بینی شده برای آن در جهت تأمین کتاب‌های جدید برای کتابخانه های سراسر کشور مصرف شود.»

مشروح بیست و سومین یادداشت دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در ادامه می آید:

به نام آنکه جان را روشنی داد

کتابداران و همکاران عزیز

با سلام و احترام

ابتدا سالروز ولادت با سعادت بانوی فضیلت و کرامت و الگوی زندگی به سبک اسلامی حضرت فاطمۀ زهرا سلام الله علیها را به همه شما عزیزان به خصوص بانوان همکار و کتابدار تبریک و تهنیت عرض می کنم. آرزو دارم بتوانیم از تعالیم و نحوه زندگی آن صدیقه طاهره درس های تلاش، اجتهاد، پاک زیستن، و معنویت را کسب و در زندگی شخصی و اجتماعی خود به کار بندیم. ان شاءالله.
چند نکته درباره مسائل نهاد و برنامه های سال جاری:

۱- نهاد کتابخانه های عمومی کشور با درک صحیح از نام و شعار سال اعلام شده از سوی مقام معظّم رهبری، خواهد کوشید تا در همه سیاست ها و برنامه های کلّی و اجرایی سال جاری تحقّق، گسترش و تعمیق همدلی و همزبانی میان دولت و ملّت را به عنوان اصل محوری در نظر بگیرد و بر تعامل صمیمانه و همدلانه میان تمامی قوای نظام خصوصاً دولت محترم جمهوری اسلامی و رده های اجرایی کشور از جمله استانداران و فرمانداران محترم از سویی و همکاری و خدمت رسانی به اعضای کتابخانه ها که در واقع همه ی تلاش های نهاد برای بهره مندی بهتر و بیشتر مردم شریف و گرامی کشور خصوصاً نوجوانان و جوانان از کتابخانه های سراسر کشور است تأکید کند.

۲- از امروز هسته مرکزی گزینش نهاد با دقّت و سرعت لازم کار انجام مراحل قانونی گزینش افرادی که در بررسی شکایات آزمون سال ۱۳۹۱ پذیرفته شدند، آغاز می کند و با توجه به ضوابط و قوانین گزینش جای هیچگونه نگرانی برای پذیرفته شدگان وجود ندارد. بدیهی است به کارگیری این افراد در محلّی که در مراحل ثبت نام برای آن محل در آزمون شرکت کرده اند صورت می گیرد.

۳- معاونت محترم مالی و اداری نهاد با تلاش بی وقفه درصدد است تا حداکثر امتیازات قانونی که امکان افزودن آنها به احکام کارگزینی همکاران و کتابداران وجود دارد را در احکام جدید اعمال کند.

۴- به امید خدا تا پایان خرداد سال جاری تکلیف مدیران کل بقیه استان ها مشخص می شود و مدیران کل یا سرپرست های جدید تعیین و مشغول به کار خواهند شد.

۵- امیدوارم با یاری خداوند بتوانم تا پایان سال جاری حداقل یک بار با سفر به بقیه ی استان هایی که تاکنون نرفته ام با کتابداران سراسر کشور دیدار و گفتگو داشته باشم.

۶- با توجه به تضییع حقوق بسیاری از کتابداران کتابخانه های مشارکتی بزودی ضوابط جدید مربوط به الزام میزان حقوق و بیمه کتابداران عزیز کتابخانه های مشارکتی ابلاغ می شود و شرط ادامه همکاری با این نوع کتابخانه ها رعایت حقوق حقه کتابداران این نوع کتابخانه ها خواهد بود.

۷- با توجه به بررسی های انجام شده و لزوم صرفه جویی و دقّت در مصرف صحیح بودجه نهاد تصمیم گرفته شد از صرف هزینه برای برپایی غرفه در نمایشگاه بین المللی کتاب خودداری و هزینه های پیش بینی شده برای آن در جهت تأمین کتاب های جدید برای کتابخانه های سراسر کشور مصرف شود.  

۸- در هفته جاری بخشنامه ساعت کاری نیمه اول سال ابلاغ می شود، که طبق آن در نیمه اول سال، نیم ساعت به ساعات کاری کتابخانه ها افزوده می شود. همچنین در سه ماه تابستان روزهای پنج شنبه کتابخانه ها فقط در نوبت صبح فعالیت خواهند داشت که کتابداران به صورت گردشی در این نوبت فعالیت خواهند کرد.  

در یادداشت های بعدی سیاست های اجرایی و اهداف کوتاه مدت سال ۱۳۹۴ نهاد را با شما عزیزان در میان خواهم گذاشت. ان شاءالله.

نظر شما