شناسهٔ خبر: 88829 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

محسن رضایی به دانشگاه امام حسین رفت/ جدایی از جبهه ایستادگی

رضایی محسن رضایی طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری درخواست بازگشت خود به سپاه را مطرح کرد که ایشان با بازگشت آقای رضایی به سپاه جهت تدریس در دانشگاه موافقت کردند.

به گزارش نماینده حسین کنعانی مقدم از همفکران و هم طیفان محسن رضایی در گفت‌وگو با آرمان به تشریح چرایی و چگونگی بازگشت محسن رضایی به سپاه پرداخت که متن کامل این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

شایعه شده است که آقای محسن رضایی به سپاه بازگشتند. درست است؟
بله؛ ایشان به سپاه برگشتند و مشغول خدمت هستند. آقای رضایی باتوجه به کادر جدید سپاه، تصمیم گرفت تا در زمینه انتقال تجربیات خود به کادر این نهاد وارد عمل شود و دانسته‌های خود را به دیگر سپاهیان منتقل کند.

چه شد که او تصمیم به بازگشت به سپاه گرفت؟
آقای رضایی مدتی را ترجیح داد تا به امور سیاسی بپردازد اما در این مقطع تصمیم گرفت تا بیشتر در سپاه حضور داشته باشد و در این راستا خدمت کند.

روند بازگشت او به سپاه چگونه بود؟
ایشان طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری درخواست بازگشت خود به سپاه را مطرح کرد که ایشان با بازگشت آقای رضایی به سپاه جهت تدریس در دانشگاه موافقت کردند و ایشان به سپاه بازگشت.

تدریس؟
بله؛ آقای رضایی در دانشگاه امام حسین(ع) به تدریس مشغول شدند.

دلیل بازگشت آقای رضایی به سپاه تصمیم به پایان دادن به فعالیت سیاسی بود.
آنطور که بگوییم بازگشت آقای رضایی به سپاه به معنای پایان فعالیت سیاسی است صحیح نیست اما او به توصیه امام خمینی(ره) عمل خواهد کرد. هنگام تشکیل وزارت سپاه، امام تاکید می‌کند که «باید سعی کنید جهات سیاسی در سپاه وارد نشود، که اگر افکار سیاسی وارد سپاه شود جهات نظامی آن از بین می‏رود. همیشه به سپاه سفارش کنید که آنان خودشان را یک جنگنده خدمتگزار مردم بدانند.»

* خداحافظ جبهه ایستادگی

آرمان اطلاع یافت که محسن رضایی پس از تصمیم قطعی برای بازگشت به سپاه از جبهه ایستادگی که خود روزی برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری تشکیل داده بود، استعفا یا انصراف داده و کلید این جبهه را به دست افرادی دیگری از جمله کنعانی مقدم می‌سپارد.

برخی دلیل خداحافظی رضایی با سیاست ورزی را ناشی از عدم موفقیت او در انتخابات‌های پیاپی می‌دانند اما بخشی دیگر معتقدند فضای منطقه سبب شده که محسن رضایی به سپاه بازگردد و برای دفاع از کیان کشور و کشورهای مظلوم منطقه، تجربیات خود از ۸ سال دفاع مقدس را در اختیار دیگران قرار دهد. به هر حال باید بازگشت مجدد او را تبریک گفت: «خوش‌آمدی فرمانده!»

نظر شما