شناسهٔ خبر: 88772 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

کارخانه در گفتگو با «نماینده»:

ابهامات بیانیه باید روشن و شفاف شود/ توضیحات ظریف و صالحی کلی بود

ابراهیم کارخانه ای/2 رئیس کمیته هسته ای مجلس: توضیحات آقای ظریف و صالحی مفید اما کلی بود.

ابراهیم کارخانه رئیس کمیته هسته ای مجلس در گفتگو با خبرنگار «نماینده» با اشاره به حضور محمد جواد ظریف و علی اکبر صالحی "وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی" در جلسه غیر علنی امروز مجلس، گفت: توضیحات آقای ظریف و صالحی مفید اما کلی بود.

وی همچنین در خصوص بیانیه سوییس، اظهارداشت: در موارد مختلف بیانیه ابهاماتی وجود دارد که باید روشن و شفاف شده و برای توافق نهایی رفع گردد.

به گزارش نماینده، جلسه غیر علنی مجلس امروز برای بررسی مذاکرات هسته‌ای و بیانیه لوزان برگزار شد.

ظریف وزیر امور خارجه و صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در این جلسه به همراه مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه حضور یافتند و به سوالات و انتقادات نمایندگان درباره بیانیه لوزان پاسخ دادند.

حجت الاسلام حمید رسایی"نماینده مردم تهران" در سایت شخصی خود جرئیاتی از جلسه غیر علنی مجلس منتشر کرد و نوشت: نكته كليدي و مهم جلسه امروز كه آقاي صالحي گفت و آقاي ظريف چاره اي جز تأييد اين خبر مهم نداشت، ‌اين بود كه تيم مذاكره كننده ما "ملزم" شده است تا چند روز آينده برگه تفسيري (فكت شيت) خود را ارائه دهد. طبعا ارائه اين برگه تفسيري به قرائت تيم مذاكره كننده ايران، مي تواند پاسخ روشني به بسياري از دغدغه هاي همه دلسوزان باشد. به نظرم اين برگه تفسيري كلوگاه بحث منتقدان و تيم مذاكره كننده در يحث توافق لوزان سوئيس خواهد بود.

 

نظر شما