شناسهٔ خبر: 88718 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

فراز و نشیب نفت در شب گذشته

نفت43 بهای نفت در بازار‌های جهانی در معاملات امروز سه‌شنبه قدری کاهش یافت.

به گزارش نماینده، رویترز گزارش داد که بهای نفت در بازار‌های جهانی امروز پس از افزایش حدودا شش درصدی در شب گذشته به دلیل پیش‌بینی موسسه گلدمن ساش مبنی بر لزوم پایین ماندن قیمت‌ نفت به مدت چند ماه برای کاهش رشد تولید نفت آمریکا، قدری کاهش یافت.

نفت برنت دریای شمال در معاملات روز گذشته پس از ارزیابی مجدد سرعت افزایش صادرات نفت ایران در پی تفاهم‌ هسته‌ای و قضاوت آنها مبنی بر احتمال کند شدن افزایش چند ماهه ذخایر نفتی آمریکا، افزایش یافت.

نفت برنت برای تحویل در ماه مه در معاملات امروز با 60 سنت کاهش 57 دلار و 52 سنت در هر بشکه معامله شد. پیش‌تر و در معاملات دیروز نفت برنت به 58 دلار و 24 سنت (بالاترین قیمت از 27 مارس) رسید.

همچنین نفت سبک آمریکا نیز برای تحویل در ماه می 39 سنت در هر بشکه کاهش یافت و 51 دلار و 75 سنت داد و ستد شد. نفت آمریکا روز گذشته در بالاترین سطح قیمتی از 18 فوریه معامله شد.

ریک اسپونر تحلیلگر نفتی در سیدنی استرالیا گفت: نفت آمریکا ممکن است با یک افزایش قیمت دیگر مواجه شود، زیرا پالایشگاه‌های آمریکایی از دوره تعمیر و نگهداری خارج می‌شوند و به نفت بیشتری برای تامین تقاضای بالای سوخت در تابستان احتیاج دارند.

اسپونر افزود: افراد زیادی منتظر بهبود در تعادل عرضه و تقاضا هستند و ما در حال نزدیک‌شدن به زمان وقوع این تعادل هستیم.

موسسه گلدمن ساش در تحقیق خود اعلام کرد که انتظار دارد ذخایر نفت آمریکا در ماه آوریل کاهش یافته و در نتیجه در دوره می تا سپتامبر به 350 هزار بشکه در روز تنزل پیدا کند چرا که تقاضا برای سوخت خودرو‌ها و سیستم‌های خنک کننده به بالاترین سطح می‌رسد.

این در حالی است که این بانک آمریکایی اعلام کرد: پیش‌بینی این موسسه مبنی بر نفت 40 دلاری در سه ماه آینده تغییر نکرده زیرا ذخایر نفتی احتمالا تا ماه اکتبر مجددا افزایش خواهند یافت که این امر روی قیمت‌ها تا سال 2016 فشار می‌آورد.

موسسه گلدمن ساش با بیان این‌که چشم‌انداز تولید نفت آمریکا برای سال 2016 پیش‌بینی این بانک برای نفت 65 دلاری در سال آینده را بیش از حد بلندپروازانه می‌کند، افزود: قیمت‌ها باید در ماه‌های آتی پایین بماند تا یک کاهش کافی و پایدار در رشد تولید نفت آمریکا رخ دهد.

نظر شما