شناسهٔ خبر: 88352 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

«ظریف» برای توضیحات بیشتر به بهارستان می‌‌آید

مصری43 نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکرات لوزان صرفا بیانیه مطبوعاتی بود، گفت: پذیرش پروتکل الحاقی نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش نماینده، عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با قدردانی از تلاش تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در لوزان سوئیس اظهار کرد: مردم به تیم مذاکره کننده برای دفاع و حفظ حقوق ملت اعتماد دارند.

وی بیان داشت: بی‌اعتمادی ملت به استکبار و آمریکایی‌ها یک طرف دیگر قضیه است و مردم حق دارند که نگران باشند تا از راه تفاهم و توافق حقوق آنها پایمال نشود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این دو موضوع اعتماد به تیم مذاکره‌ کننده و بی‌اعتمادی به طرف مقابل در عین حال که از هم جداست می‌تواند کاملا به یکدیگر نیز مربوط باشد.

مصری با بیان اینکه حسن نیت ملت و تیم مذاکره کننده ایرانی همواره مشهود بوده است، گفت: اما استکبار هیچگاه نسبت به ایران نیت خیرخواهانه‌ای نداشته است.

وی تصریح کرد: گذشته از تمام این مسائل آنچه که انجام شد صرفا یک بیانیه مطبوعاتی بود و هیچ‌گونه توافق و قراردادی نیست، بلکه بیانیه‌ای است که دو طرف باید بر اساس آن پیش‌ بروند.

این مسئول با تصریح اینکه این موضوع دو مرحله‌ای شدن مذاکرات را تداعی می‌کند، گفت: در این موضوع که با عنوان بیانیه از آن یاد می‌شود، ۳۷ مورد برای ایران تعهد ایجاد شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: طرف مقابل هنوز در این رابطه هیچ گامی برنداشته و به وعده و وعید اکتفا کرده است.

مصری تأکید کرد: برداشته شدن هم‌زمان تحریم‌ها با توافق باید مدنظر مسئولان و تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایرانی قرار بگیرد.

وی بیان داشت: در شرایط ویژه کشور باید بیش از هر زمان دیگری مراقب بود که از مواضع رهبر معظم انقلاب نسبت به این موضوعات نه جلو و نه عقب بمانیم.

این مسئول با بیان اینکه کشور طبق فرمایشات معظم‌له برای شفاف‌سازی نرمش قهرمانانه را پذیرفته، گفت: با این کار بهانه‌ها را از دنیا و استکبار گرفته و به‌دنبال این هستیم که دستیابی به علم روز دنیا را برای کشور حفظ کنیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید دید که رهبر فرزانه انقلاب در این موضوع چه مواضعی اتخاذ می‌کنند و ملت نیز همچون همیشه بر این مواضع پایبند خواهند بود.

مصری با بیان اینکه بیانیه مطبوعاتی لوزان سوئیس نگرانی و دغدغه‌هایی برای برخی از افراد ایجاد کرده است، چراکه معتقدیم ملت هزینه هسته‌ای شدن را قبلا پرداخته است.

وی با تصریح اینکه هزینه بیشتر از این را نباید پرداخت، بیان داشت: تحمل تحریم‌ها، ترور شهدای هسته‌ای و... هزینه‌های ملت در این سال‌هاست و نباید هزینه سنگین‌ دیگری را تحمل کرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع دیگری که در بیانیه لوزان آمده اشاره‌ای به پروتکل الحاقی است که نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی دارد.

مصری با بیان اینکه برابر قانون اساسی اگر هم قرار بر پذیرش باشد باید مجلس تعهد ایران را در مورد پروتکل الحاقی بپذیرد، گفت: مگر برابر قانون اساسی رهبر معظم انقلاب این تصمیم را بگیرد.

وی یادآور شد: نباید فراموش کرد که در ابتدای مجلس هفتم و دولت ششم که مذاکرات هسته‌ای به گونه‌ای پیش رفت که ملت و مجلس متوجه شدند که دولت تعلیق را پذیرفته است.

این مسئول ادامه داد: در آن زمان مجلس با طرحی دو فوریتی دولت را موظف کرد که غنی‌سازی باید ادامه داشته باشد و تعلیق را نپذیرفت و امروز نتیجه این مقاومت‌ها را می‌بینیم.

وی معتقد است که اگر امروز طرف مقابل به محدود کردن بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران به‌جای تعلیق کامل موافقت کرده به‌خاطر مقاومت‌های ملت در سال‌های گذشته است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز نیز اگر رهبر فرزانه انقلاب بر مقاومت تأکید کند، ملت نیز بر خط مقاومت خواهد ماند.

مصری با اشاره به تناقض‌های موجود متن بیانیه‌ای که توسط تیم ایرانی و آمریکایی منتشر شده، افزود: در هفته جاری وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده برای شفاف‌سازی موضوع و بررسی و توضیحات بیشتر به مجلس خواهند آمد.

نظر شما