شناسهٔ خبر: 87917 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

امیرعبداللهیان در دیدار با وزیر خارجه قطر

عملیات نظامی علیه یمن خطای راهبردی است

معاون وزیر خارجه ایران عملیات نظامی علیه یمن را خطای راهبردی توصیف کرد و افزود: این گونه اقدامات شرایط منطقه را پیچیده‌تر کرده و کمکی نیز به حل مشکلات یمن نخواهد کرد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در حاشیه کنفرانس بین‌المللی کمک به آوارگان سوریه در کویت با شیخ خالد العطیه وزیر خارجه قطر دیدار و در خصوص تحولات منطقه بویژه یمن گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان عملیات نظامی علیه یمن را خطای راهبردی توصیف کرد و افزود: این گونه اقدامات شرایط منطقه را پیچیده‌تر کرده و کمکی نیز به حل مشکلات یمن نخواهد کرد.

معاون عربی و آفریقا با اشاره به اینکه ایجاد ناامنی در منطقه موجب افزایش افراطی گری و تروریسم خواهد شد، خواستار توقف هرگونه عملیات نظامی علیه کشور یمن شد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه مشکلات یمن صرفاً راهکار سیاسی دارد، از همه احزاب و گروه‌های سیاسی یمن خواست بر اساس توافقات حاصله قبلی به میز مذاکره برگردند.

شیخ خالد العطیه وزیر خارجه قطر نیز در این دیدار شرایط منطقه را بسیار سخت و پیچیده توصیف و بر انجام گفت‌وگوهای منطقه‌ای تاکید کرد.

وزیر خارجه قطر با اشاره به اینکه منطقه نیازمند آرامش است، از همه کشورهای منطقه خواست هر چه سریع‌تر گفت‌وگوهای خود را آغاز کنند.

نظر شما