شناسهٔ خبر: 87397 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عربستان به‌زودی سیلی محکمی از مردم یمن دریافت می‌کند

عالمي43 عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عربستان سعودی به زودی سیلی محکمی از مردم یمن در قبال اتفاقات اخیر دریافت می‌کند.

به گزارش نماينده، آیت الله حسن عالمی در گفت‌وگو با تسنیم  اظهار داشت: تصور بنده این است که هیچ منطقی پشت حمله عربستان سعودی به یمن وجود ندارد و این حمله جنونی بیش نیست؛ این جنون می‌تواند ناشی از تصور قدرت و یا خوف از آینده باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به شرایط موجود، تزلزل عربستان در آینده کاملا مشهود است و برای تاخیر در تزلزل خود دست به این قبیل اقدامات و حملات زده‌اند.

آیت الله عالمی عنوان کرد: نکته دیگر این است که بالاخره سعودی‌ها از گذشته با یمنی‌ها اختلافات مرزی داشته‌اند و این اختلافات نیز خود می‌تواند یکی از علل این حملات باشد و سعودی‌ها به زعم خود یمن را نابسامان دیده‌اند و خواسته‌اند از فرصت استفاده کرده و امیال خود را در یمن دنبال کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تصور بنده این است که با توجه به شرایطی که امروز در یمن شکل گرفته و مردم این کشور واقعا بیدار شده‌اند نمی‌توان با حمله نظامی آنها را از تصمیمشان بازگرداند زیرا امروز شاهد هستیم که بیداری و انگیزه برای سیادت و حفظ کیان کشور در میان مردم یمن شکل گرفته است.

آیت الله عالمی تصریح کرد: با این بمباران‌ها و حملات نمی‌توان بیداری این مردم را خاموش کرد بلکه این قبیل حملات مردم یمن را به زعم بنده مصمم‌تر نیز می‌کند و با سرعت عمل بیشتری به دنبال مطالبه حق می‌روند.

وی افزود: بنده معتقدم عربستان نه تنها در این ماجرا به اهداف خود نمی‌رسد بلکه سیلی محکمی نیز از مردم یمن دریافت خواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تجربه تاریخی نشان داده است که سلاح‌ها سرنوشت ساز نیستند و آنچه مهم است بیداری و تصمیم مردم است و بدون تردید عربستانی‌ها از این مسئله نادم و پشیمان می‌شوند.

آیت الله عالمی تصریح کرد: علاوه بر این براساس قراین و شواهد و اخبار صهیونیست‌ها نیز در اقدامات اخیر مشارکت داشته‌اند و البته در این اواخر ارتباط کشور سعودی با صهیونیست‌ها نیز کم کم در حال علنی شدن بود و قبح این مسئله برای طرف عربی در حال از میان رفتن بود.

وی افزود: قطعا عربستانی‌ها از توان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در این حمله سود برده‌اند اما نکته مهم این است که در تمامی این موارد سود اصلی از آن آمریکا است و عربستانی‌ها و صهیونیست‌ها نیز در این ماجراها صرفا مزدوران آمریکا هستند و به نیابت از آمریکا این قبیل اقدامات را صورت می‌دهند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۱۲:۰۳ 0 1

    خدا را شکر که با این اقدام عربستان چهره واقعی خود را نشان داد
                                

نظر شما