شناسهٔ خبر: 87396 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تجاوز حاکمان دست‌نشانده بیگانگان به یمن را محکوم می‌کنیم

صدیقی/431 آیت‌الله صدیقی گفت: تجاوز حاکمان دست‌نشانده بیگانگان به یمن که در قالب ائتلاف مصنوعی که در پس قضیه اسرائیل و آمریکاست را محکوم می‌کنیم.

به گزارش  نماينده از تسنیم، آیت‌الله صدیقی در خطبه‌های اولین نماز جمعه تهران در سال ۹۴ با بیان اینکه گناه مانع خیر و برکت می‌شود، اظهار داشت: درمان این است که استغفار دفعی و رفعی داشته باشید.

صدیقی از مردم خواست که امسال را سال مراقبه بر اعمال قرار داده و از گناه خودداری کنند.

خطیب  نمازجمعه این هفته تهران در ادامه خطبه اول خود، به ادامه تفسیر سوره حمد که در خطبه‌های سابق خود در نمازجمعه تهران آغاز کرده بود، پرداخت.

صدیقی همچنین درباره شخصیت حضرت صدیقه زهرا(س) گفت: جمال و جلال الهی در حضرت زهرا جلوه دارد. این بانوی بزرگ فدایی امام خود علی ابن ابی‌طالب(ع) بود.

آیت‌الله صدیقی در خطبه دوم نمازجمعه تهران از همه مردم ایران که مردمی متدین و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت بوده و دلی آکنده از هیجانات فاطمی داشته و بیقرار آن مادر که اسلام و ولایت را تربیت کرد و حق مادری به همه عالمیان دارد، هستند تشکر و قدردانی کرد و گفت: مردم ما در ایام نوروز که همیشه جشن و شادی داشتند، امسال این نوروز را با عزاداری‌های فاطمی همراه کردند و روز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) الحق والانصاف کاری کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی همچنین از مسئولانی که در این ایام تعطیلات به منظور تامین  امنیت و رفاه مردم تعطیلی نداشتند، بویژه نیروی انتظامی، هلال احمر، صداوسیما و ... تقدیر و قدردانی کرد.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران درگذشت همشیره رهبرمعظم انقلاب، مادر رئیس جمهور و همچنین همسر حضرت آیت‌الله جنتی را نیز تسلیت گفت.

صدیقی با اشاره به سخنرانی بسیار مهم، حساس و پرمحتوای رهبر معظم انقلاب در روز اول فروردین در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) گفت: رهبر  معظم انقلاب با عنوان سال روی نقطه حساسی دست گذاشتند. تا مردم روی مجریان و گردانندگان کشور و قوای سه گانه اعتماد نداشته باشند، دولت زمینه و تکیه‌گاه و دلگرمی در داخل کشور نخواهد داشت. دولت هم نباید از مردم و بخصوص مستضعفین فاصله بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت درباره گرانی‌ها و مشقت‌هایی که قشر مستضعف با آن روبرو هستند باید حساسیت بیشتری داشته باشد و باید مشکلات را رفع و در صورت عدم توان رفع کامل، وعده‌های اشتباه نداده و با مردم همدردی کند.

صدیقی افزود: رمز موفقیت مردم این است که دولتی صادق، امین، کارآمد،  واقع‌بین و در راس همه اینها متدین وجود داشته باشد. اگر دولت، قوه قضائیه و مجلس قداست خود را از دست بدهد ناکارآمدی کامل خواهد داشت. در دوره‌ای که تساهل و تسامح بود و عفت مخدوش شد و بدحجابی آمد و روی حجاب و حیا تاکید نشد و روی مقدسات مردم حساسیت ایجاد نشد، نتیجه بسیار بدی برای آنها داشت.

وی گفت: این مملکت در سنگر دیانت و در کشتی نجات اهل بیت عصمت و طهارت محفوظ است و دولت ما وقتی می تواند دولت مردمی باشد که به دیانت مردم توجه کند. ما اسلام حداقلی را نمی‌خواهیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه به مرور بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی(ع) پرداخت.

صدیقی در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع هسته‌ای گفت: شیطان بزرگ خواست توپ را به زمین ایران بیندازد که اگر مذاکرات به نتیجه نرسید، یعنی برخی تفکرات در ایران مانع بوده حال  آنکه اینچنین نیست. هم رهبری و هم دولت و ملت تاکید دارند که ما اهل مذاکره و منطقیم ولی آنچه در ایران همه اعم از ملت و رهبری و تیم مذاکره کننده با آن مخالف هستند، این است که ملت ایران زیر بار زورگویی‌های آمریکا نخواهد رفت.

وی ادامه داد: خط قرمزهایی که قبلا بیان شده مقابله با زورگویی و تحمیل خلاف عرف جهانی، اخلاق سیاسی و قوانینی است که حق بهره‌گیری از فناوری هسته‌ای را به ما داده، است.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: مسئله رفع تحریم‌ها نتیجه مذاکرات نیست بلکه متن مذاکره است و به محض اجرای  توافق، باید طرف مقابل همه تحریم‌ها را لغو کند، والا ملت ایران زیر بار نخواهد رفت.

صدیقی در ادامه روز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی را گرامی داشت.

وی در ادامه درباره مسئله یمن نیز گفت:‌مردم یمن انقلاب وقیامی کردند و خواستند خودشان بر امور خود مسلط باشند. مردم خود کمیته های مردمی تشکیل و نشان دادند بصیرت و تجربه لازم را داشته و می توانند کشور خود را اداره کنند.

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به تجاوز ائتلافی از برخی کشورها با محوریت عربستان به یمن خاطرنشان کرد: اینها یک ائتلاف مصنوعی که پس قضیه اسرائیل و آمریکاست درست کرده و حکومت های سلطنتی که دست نشانده بیگانگان بوده و در نزد مردم خود جایگاهی ندارند، به یمن حمله کرده‌اند.

صدیقی افزود: حمله به یمن روان مردم دنیا و بخصوص مسلمانان را جریحه دار کرد. این حمله غیرقانونی و غیرانسانی بوده و اقدامی منفعلانه است. این تجاوز و دخالت در امور داخلی یمن است و ما این را محکوم کرده و به بازماندگان شهیدان تسلیت عرض می نماییم و برای بیمارانشان از خداوند متعال طلب عافیت داریم.

نظر شما