شناسهٔ خبر: 87365 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

طبيب زاده :

ملت یمن تجاوز عربستان سعودی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد

طبیب زاده 43 نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ملت یمن تجاوز عربستان سعودی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد، گفت: از کشورهای جنبش عدم تعهد انتظار داریم که این تجاوز را محکوم کنند.

به گزارش نماينده، زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تجاوز عربستان به یمن اظهارداشت: عربستان سعودی به عنوان سردمدار متجاوزین اقدام بسیار خطا و غلطی را در منطقه آغاز کرده است.

وی گفت: عربستان اولین تجربه را در این راستا با سوریه داشت، این رژیم تأمین کننده منابع مالی و تسلیحاتی حمله کنندگان و تروریست‌های چندملیتی به سوریه بود و متأسفانه از بلایی که در سوریه سرش آمد و از اقدام قاطعی که مردم و دولت سوریه انجام دادند، ‌ درس نگرفت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه عربستان سعودی امروز به عنوان ژاندارم منطقه نقش اسرائیل را ایفا می‌کند، تأکید کرد: عربستان سعودی علیرغم شکست سختی که در سوریه خورد، امروز به یمن تجاوز کرده و به نظر من ملت یمن با توجه به نوع دفاعی که حوثی‌ها انجام می‌دهند و عزم و اراده‌ای که حوثی‌ها و مردم دارند یمن را گورستان سربازان عربستان خواهند کرد، اکنون هم ما شاهد سقوط هواپیماهای عربستان در این زمینه بودیم.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: مردم یمن و رزمندگان این کشور افرادی هستند که جنگ‌های دفاع شهری را بخوبی انجام می‌دهند و لقمه‌ای نیستند که عربستان سعودی بخواهد به راحتی آنها را قورت بدهد.

وی ادامه داد:‌ مردم یمن مانند مردم بحرین نیستند که صرفاً تظاهرات مسالمت آمیز انجام بدهند و اجازه دهند رهبران سفاک و جنایتکار بحرین آنها را از بین ببرند، مردم یمن آماده دفاع و مقابله از کشورشان هستند و تجاوز عربستان را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.

طبیب‌زاده تأکید کرد: اخیراً شاهد قیام مردم یمن علیه مزدوران دست‌نشانده عربستان سعودی بودیم و حاکم دست‌نشانده عربستان نیز در این کشور مجبور به فرار شد، با نقشی که علما و مردم در یمن دارند ما ان‌شاءالله پیروزی را برای مردم یمن نزدیک می‌بینیم و تمام آزادی‌خواهان دنیا هم این حرکت و دفاع بر حق مردم یمن را تأیید می‌کنند و حرکت عربستان سعودی را دخالت مستقیم در مسئله داخلی در یک کشور مستقل می‌دانند.

وی ادامه داد: همانطور که در حال حاضر تمام کشورهای خط مقدم ضد استکباری دخالت آشکار عربستان را محکوم کردند، از کشورهای جنبش عدم تعهد نیز انتظار داریم که این تجاوز دخالت آشکار را محکوم کنند.

طبیب‌زاده یادآور شد: عربستان سعودی و ترکیه باید دست از ماجراجویی در منطقه بردارند، ما برخورد مداخله‌جویانه اردوغان را کاملا محکوم می‌کنیم و اظهاراتی که علیه ایران داشته را حرف‌ها و ادعاهای بزرگتر از سطح ترکیه می‌دانیم.

وی ادامه داد: ترکیه باید حدود خودش را بفهمد و اظهاراتی نداشته باشد که رابطه‌اش را با جمهوری اسلامی مخدوش کند.

طبیب‌زاده گفت: دستان حاکمان ترکیه به خون مردم سوریه آغشته است و انتظار می‌رود بیش از این با اظهارات خود در امور داخلی سایر کشورهای منطقه مداخله نکند.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: عربستان با چند کشور کوچک خلیج فارس هم پیمان است که این کشورها به عنوان اقمار ضعیف و ناتوان عربستان سعودی نقش آفرینی می‌کنند.

طبیب‌زاده ادامه داد: کشورهایی مانند بحرین و قطر و امارات که از عربستان حمایت می‌کنند دست‌نشانده‌های آمریکا هستند، ما از حامیان و هم‌پیمانان اسرائیل انتظار زیادی نداریم که همراه آزادی‌خواهان و جنبش‌های آزادی‌خواه منطقه باشند.

این نماینده مجلس در خاتمه اظهار داشت:‌ مسلما بسیاری از کشورهای عضو جنبش غیر متعهد به عنوان جنبش ضد استکباری علیه این اقدام موضع خواهند گرفت و اگر چند کشور کوچک و ضعیف هم از اقدام عربستان حمایت کنند، ارزشمند نخواهد بود.

نظر شما