شناسهٔ خبر: 87362 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

بیلد آلمان منتشر کرد

پرونده پزشکی کمک خلبان ایرباس فاش شد!

کمک خلبان ایرباس شرکت هواپیمایی جرمن وینگز که سه‌شنبه در جنوب فرانسه سقوط کرد از افسردگی شدید رنج می برده و تحت درمان دارویی بوده است.

به گزارش نماینده به نقل از رویترز، ‌ روزنامه بیلد آلمان روز جمعه نوشت آندریاس لوبیتس کمک خلبان ایرباس ای ۳۲۰ شرکت هواپیمایی جرمن وینگز که سه‌شنبه در جنوب فرانسه سقوط کرد، شش سال پیش از افسردگی شدید رنج می برده و از آن پس تحت درمان دارویی بوده است.

این روزنامه با اشاره به اسناد داخلی شرکت لوفتهانزا، شرکت مادر جرمن وینگز، این کمک خلبان طی ۱۸ ماه تحت درمان مشاوره روانی قرار گرفته است. این اسناد برای بررسی به مسئولین فرانسوی  پرونده سقوط این هواپیما ارائه خواد شد.  

کارستن اسفور رئیس شرکت هواپیمایی جرمن‌ وینگز آلمان پنجشنبه گفته بود آندریاس لوبیتس آموزش خلبانی خود را که سال ۲۰۰۸ آغاز شده بود، برای مدتی کنار گذاشته بود. وی توضیح بیشتری نداد.

دادستان شهر مارسی فرانسه روز گذشته  در  کنفرانس خبری گفت که کمک‌خلبان به‌صورت عمد باعث سقوط هواپیما و مرگ تمام سرنشینان شده است.

این هواپیما ۱۵۰ سرنشین داشته و به‌گفته نخست‌وزیر فرانسه بالگردی که به محل حادثه اعزام شده است موفق به یافتن بازمانده‌ای نشده و تمام سرنشینان این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

دو نفر از سرنشینان این هواپیما دو خبرنگار ایرانی بوده‌اند. این دو خبرنگار میلاد حجت الاسلامی خبرنگار تسنیم و حسین جوادی خبرنگار روزنامه وطن امروز بوده‌اند که برای پوشش دیدارهای تدارکاتی تیم ملی ایران با شیلی در اتریش و سوئد در استکهلم و همچنین پوشش خبری دیدار دو تیم بارسلونا ــ رئال مادرید به بارسلونا سفر کرده بودند.

نظر شما