شناسهٔ خبر: 87361 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پژمانفر: حامیان داعش به یمن تجاوز کردند

پژمانفر43 نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز همان حامیان داعش به یمن تجاوز کردند، گفت: باید منتظر حرکت عظیم مردمی در عربستان بود.

به گزارش نماينده، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر امروز در گفت‌وگو بافارس در مشهد در ارتباط با تجاوز عربستان به همراهی برخی کشورهای عربی به یمن اظهار داشت: استکبار جهانی از بعد بیرونی و منطقه‌ای به دنبال جلوگیری از رشد استکبارستیزی و انقلاب‌های مردمی در سطح منطقه است.

وی افزود: در تحولات یمن نیز باوجود اینکه خواست مردم این بود که در مقابل وابستگی گسترده‌ای که رژیم گذشته به استکبار داشت، ایستادگی کنند، امروز استکبار از طریق جریان وابسته صهیونیست بین‌الملل و با عاملیت عربستان در منطقه، در مقابله با خواست ملت یمن ایستاده‌ است.

پژمانفر بیان داشت: امروز این کشورهای متجاوز بهانه‌جویی‌هایی را مطرح می‌کنند تا به این تجاوز آشکار وجاهت  قانونی دهند که البته هیچکدام از این مسائل دلیلی بر تجاوز به تمامیت ارضی یک کشور نیست و نکته قابل توجه آن است که همان حامیان داعش، امروز به یمن تجاوز کردند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: برخی دولت‌های منطقه فکر می‌کنند این شعله‌های بر افروخته شده از ناحیه ملت‌ها در کشورهای مختلف و موج اسلام‌خواهی که از سوی مردم و به‌ویژه در خاورمیانه شکل گرفته، را می‌توانند با اقدامات نظامی از بین ببرند اما خداوند وعده داده کسانی را که در مسیر نصرت‌الهی حرکت کنند پیروز می‌کند.

وی با اشاره به پیامدهای این تجاوز برای کشور عربستان نیز گفت: عربستان به عنوان داعیه‌دار جهان اسلام که خودشان را خادم‌الحرمین می‌دانند و مدعی هستند که اسلام واقعی را پرچمداری می‌کنند، امروز پشت صحنه‌هایشان روز به روز بیشتر بر ملا می‌شود.

پژمانفر ادامه داد: عربستان همان کشوری است که به نام اسلام جریانی را به نام طالبان در افغانستان و داعش را عراق و سوریه به‌وجود می‌آورد و از آن‌ها حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کند و همچنین به نام اسلام در دیگر کشورها مداخله نظامی می‌کند، این موضوع نشان می‌دهد که آل سعود شایستگی و لیاقت حاکمیت منطقه‌ای که در آن حرمین شریفین قرار دارد، را ندارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مطمئن هستم مردم عربستان در برابر این تجاوز و ظلم آشکار بی‌تفاوت نخواهند بود و این تجاوز آغازی برای یک حرکت مردمی در عربستان است و قطعا این کشور شاهد حوادث بسیار عمیقی در آینده خواهد بود.

وی افزود: همین تجاوز وحشیانه عربستان به خاک یمن نشان می‌دهد که این کشور نگرانی عمیقی را در داخل خاک خود دارد و این موارد نشان می‌دهد که رژیم سعودی اساسا دوستدار مردم عرب منطقه نیست و تنها به اسم حمایت از اعراب به دنبال اعمال خواسته‌های استکبار است.

نظر شما