شناسهٔ خبر: 87355 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ترقي:

عربستان به نیابت از آمریکا وارد بازی خطرناکی شده است

ترقي43 عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با بیان اینکه عربستان به نیابت از آمریکا وارد بازی خطرناکی شده است، گفت: عربستان با حمله به یمن وارد چالش دشواری شده و با این اقدام امنیت داخلی خود را با مشکلات جدی روبرو کرده است.

به گزارش نماينده، حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با فارس  اظهار داشت: در واقع عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس به نیابت از آمریکا و غرب دست به چنین حمله‌ای زدند و هدف آنها می‌تواند در چند موضوع نهفته باشد، یکی تغییر میدان بازی جنگ در منطقه از سوریه به یمن و مشغول کردن ایران در منطقه و دیگر اینکه با جلوگیری از ایجاد یک کشور مستقل شیعی مانع به نتیجه رسیدن بیداری اسلامی در کشور یمن شوند.

عربستان امنیت داخلی خود را با مشکل جدی روبرو می‌کند

وی با تاکید بر اینکه عربستان به نیابت از آمریکا وارد بازی خطرناکی شده است، افزود: عربستان با حمله به یمن وارد چالش دشواری شده و با این اقدام امنیت داخلی خود را با مشکلات جدی روبرو کرده است.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه بیان کرد: همان طور که از امروز مشاهده می‌شود، ۳۶ روستای مرزی عربستان به تصرف نیروهای یمن درآمده و اقدامات یمن در پرتاب موشک به عربستان نشانگر آغاز یک درگیری جدی در منطقه است و این امر سبب می‌شود تا شیعیان عربستان به طرفداری از یمن برخیزند و بدون تردید چنین مسئله‌ای در نگاه اول به امنیت عربستان خدشه وارد می‌کند.
ترقی تاکید کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران، روسیه، سوریه و لبنان در قبال حمله عربستان تقابلی است به طوری که روسیه نیز پیش از این اعلام کرد که اگر عربستان به این رویه ادامه دهد، آنها نیروهای خود را در یمن مستقر می‌کنند و این مسئله نشان می‌دهد که موضوع یمن یک موضوع امنیت ملی در منطقه است.

آمریکا به دنبال حفظ امنیت اسرائیل در منطقه است

وی یادآور شد: عربستان به نیابت از آمریکا اشتباهی بزرگ را مرتکب شده چرا که آمریکایی‌ها در استراتژی امنیت ملی به جای اینکه خود وارد درگیری شوند، تصمیم دارند تا از ارتش‌های نیابتی خود نظیر داعش، ترکیه، عربستان و گروه‌های تکفیری استفاده کنند، در این ارتباط آمریکا نقش مدیریتی را ایفا می‌کند تا امنیت خود و اسرائیل را در میان کشورهای منطقه حفظ کند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه تصریح کرد: داعش در عراق به مرز نابودی نزدیک شده و در سوریه هم جریان‌های تکفیری در حال نابودی هستند بنابراین آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند تا عناصر داعش را به عدن و جنوب یمن منتقل کنند تا جلوی شکل‌گیری بیداری اسلامی در این کشور گرفته شود.

نظر شما