شناسهٔ خبر: 87351 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

عراقچی: اختلاف‌ها جدی است/ تا هر موقع لازم باشد در لوزان می‌مانیم

عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای با بیان اینکه اختلاف‌ها جدی است، گفت: ناامید نیستیم و هنوز خوشبین‌ هستیم و تا هر موقع که لازم باشد در لوزان می‌مانیم.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، سید عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد ایران صبح امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران در خصوص روند مذاکرات هسته‌ای در لوزان گفت: مذاکرات امروز نیز روند خود را به شکل جدی دنبال می‌کند. هنوز نمی‌توان پیش بینی کرد که آیا در پایان این دور یا این هفته می‌توان به فهم مشترکی در خصوص راه‌حل‌ها رسید یا خیر.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که بتوانیم در خصوص تمام موضوعات به یک راه‌حل برسیم و سپس در ماه‌های آینده این راه‌حل‌ها را مکتوب کنیم.

عراقچی در عین حال یادآور شد: هنوز در موقعیتی نیستیم که بتوانیم در این خصوص قضاوت کنیم، اما گفت‌و‌گوها با جدیت کامل در حال انجام است. تا هر موقع که لازم باشد اینجا می‌مانیم و تلاش می‌کنیم بحث‌ها را به پیش ببریم. مقدار زیادی از پیشرفت به اراده سیاسی طرف مقابل بستگی دارد.  

 عراقچی در پاسخ به این پرسش که آیا اختلاف‌ها جدی است؟ عنوان کرد: تمام اختلاف‌ها جدی است و ما تلاش می‌کنیم که از این اختلاف‌ها کم کنیم. ناامید نیستیم و هنوز امیدوار و خوشبین هستیم، اما هنوز برای اظهارنظر در این خصوص که آیا می‌توانیم به راه‌حل در خصوص تمام مسائل برسیم یا خیر؟ زود است.
معاون وزیر خارجه کشورمان در خصوص شکل مذاکرات امروز جمعه هم گفت: امروز هم مانند دیروز در تمام سطوح مختلف مذاکره خواهیم داشت. ساعت 10 صبح مذاکره بین وزرای امور خارجه ایران و آمریکا با حضور آقایان صالحی و مونیز و معاونان دو طرف برگزار می‌شود و همزمان یا پس از آن ما با سایر اعضای 1+5 نیز دیدار خواهیم داشت.

وی ادامه داد: احتمالا در پایان روز مانند دیروز یک جلسه مجدد با مجموعه 1+5 خواهیم داشت. امروز ترکیبی از دیدارهای دوجانبه و چندجانبه در سطوح مختلف کارشناسی ، معاونان و وزرای امور خارجه برگزار خواهد شد و امیدواریم که این دیدارها به پیشرفتی در مذاکرات منتهی شود

دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای از چهارشنبه شب در شهر لوزان در جریان است.

نظر شما