شناسهٔ خبر: 87327 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

کارلوس کی‌روش:

بهترین بازیکنان عمرم را دارم/ دیدار با شیلی افتخار بزرگی بود

کی روش 43 سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بازی و پیروزی برابر شیلی را افتخار بزرگی دانست و گفت: این بازی فرصت مناسبی بود برای تیم ملی ایران تا پیشرفت کند. بازیکنان تیم ملی بهترین مردانی هستند که در عمرم داشته‌ام.

به گزارش نماینده، کارلوس کی روش پس از پیروزی دو بر صفر تیم ملی ایران برابر شیلی ضمن بیان این مطلب افزود: در درجه اول تاکید می کنم که بازی کردن برابر شیلی افتخار بزرگی بود. از صمیم قلب تشکر می کنم از تیم شیلی که آماده بازی با ما شدند.

وی افزود: در درجه دوم فرصت بسیار خوبی بود برای تیم ملی ایران تا بتواند از جهت حرکات فوتبالی و سرعت و فشار بازی پیشرفت کند. در درجه سوم تشکر می کنم از تک تک بازیکنانم که یکبار دیگر نشان دادند با روحیه ای کاملا جنگجویانه و خاضعانه و با دوری از هر گونه غرور برای موفقیت تیم ملی کشورشان می جنگند. به خاطر عملکردی که در دیدار برابر شیلی داشتند به آنها تبریک می گویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: امیدوارم بازیکنانم با نمایشی که برابر شیلی داشتند یک بار برای همیشه مورد توجه بیشتری از سوی مسئولان ورزش ایران قرار بگیرند. بازیکنانم ثابت کردند مستحق احترام بیشتر از سوی مسئولان فوتبال ایران هستند.

کی روش در پاسخ به این پرسش که آیا فکرش را می کردید روزی ایران بتواند برابر تیمی مثل شیلی به پیروزی برسد گفت: بله من به بازیکنانم ایمان داشتم. وقتی بازیکنانم در تیم ملی برای هم در زمین می میرند و همه چیز را به صورت متحد انجام می دهند این اتفاق می افتد.

وی افزود: من این افتخار را داشته ام که در تیم ها و کشورهای مختلفی مربیگری کنم اما در اینجا گروهی از بازیکنان فوتبال ایران را در اختیار دارم که مطمئنا در طول دوران مربیگری من بازیکنانی هستند که خارق‌العاده بوده‌اند و فوق العاده ظاهر شدند. اینها بهترین بازیکنانی بودند که من در طول عمر مربیگری ام داشته ام.

کی روش در پاسخ به این پرسش که آیا در نهایت در ایران خواهد ماند یا می رود گفت: تصمیم گرفته شده است. تصمیمی که از سوی رئیس فدراسیون فوتبال اعلام شد خواسته بنده نبود. چیزی که من در ذهن داشتم برنامه دو ساله ای بود که برای تیم ملی در نظر گرفته بودم و می خواستم با قدرت در رقابت های مقدماتی جام جهانی ظاهر شویم و به جام جهانی صعود کنیم اما مسئولان اداری جدیدی در فدراسیون فوتبال تصمیم می گیرند. من هم یک مربی هستم و کار بیشتری از دستم برنمی آید.

وی تاکید کرد: این خواسته من نبوده است. اما ظاهرا هر کاری که ما انجام می دهیم راضی کننده نبوده است و مسئولان جدید فدراسیون در صورت من برگشتند گفتند که از عملکردم راضی نبوده اند.

سرمربی تیم ملی فوتبال تاکید کرد: ما یک بازی برابر تیم قدرتمند شیلی را پشت سرگذاشتیم که بازیکنانش در تیم های بزرگ بازی می کنند. این تجربه بزرگی بود برای بازیکنان ایران که یک میدان بین المللی را تجربه کنند. حسن برگزاری این بازیها این است که شما با تمام پتانسیل فوتبال حضور داشته باشید از حیث بازیکنان و مسئولان. اما ما اینجا یک گروه از افراد هستیم که داریم به کشور خدمت می کنیم و وظیفه مان را به خاطر هواداران انجام دادیم با توجه به اینکه توجه لازم هم به ما نمی شود.

کارلوس کی روش با تسلیت درگذشت دو خبرنگار ورزشی ایران در سقوط هواپیما گفت: به نمایندگی از تیم ملی می خواهم زحمتی که امشب بازیکنان تیم ملی کشیدند را به خانواده دو خبرنگاری تقدیم کنم که جان خودشان را از دست دادند. همچنین این پیروزی و زحمت را به قربانیان دیگر این پرواز تقدیم می کنیم. ولی بار دیگر تکرار می کنیم که زندگی ادامه پیدا می کند و باید رو به جلو حرکت کنیم. این عزیزان باید امشب اینجا می نشستند و از نظر فیزیکی حضور پیدا می کردند اما هر چند فیزیک شان نبود اما روح شان اینجا بود.

وی همچنین به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به خاطر از دست دادن خواهر و مادر گرامی شان تسلیت گفت.

 

منبع: مهر

نظر شما