شناسهٔ خبر: 87096 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

اسفنانی: وفاق ملی؛ تنها راه مقابله با مشکلات است

اسفنانی43 عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: وفاق ملی تنها راه مقابله با مشکلات پیش روی کشور و راه حل مسائل مهم مملکتی است.

به گزارش نماينده، محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با (ایسنا) با اشاره به انتخاب شعار امسال از سوی رهبر انقلاب اظهار کرد: تأکید مقام معظم رهبری در همه دوران همواره بر اتحاد، هم‌دلی، یکرنگی و یکدلی میان مسئولان کشور از یک‌سو و میان مسئولان و ملت از سوی دیگر بوده است چراکه به‌واقع وفاق ملی تنها راه مقابله با مشکلات پیش روی کشور و نظام و حل مسائل مهم مملکتی است.

وی با بیان اینکه دشمن در همه‌سال‌های گذشته راه‌های متعددی را برای آسیب رساندن به‌نظام جمهوری اسلامی ایران آزموده است، افزود: دشمن در سال‌های گذشته همه توان و انرژی خود را برای ضربه زدن به اتحاد میان ملت و حکومت به کار گرفته است چراکه در باور دشمن کوردل ایجاد انشقاق در نظام اسلامی ایران حاکمیت را با آسیب‌های جبران‌ناپذیری روبه‌رو می‌کند، با این‌حال مردم در همه دوران و اعصار سرنوشت‌ساز با پایمردی همه توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند.

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر و چادگان در مجلس به آشوب‌های منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: اکنون دامنه ناامنی‌ها و اختلافات به کشورهای همسایه غربی ایران مانند روسیه رسیده است؛ تهدیدی که در درجه اول مخلوق یک اختلاف درون سیستمی، درون‌گروهی و درون مذهبی است و سعی دارد تا به شکلی وحشیانه و با توسل به خشونت برادران هم دین را به جان یکدیگر بیندازد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، ماهیت گروه‌های تندرو در منطقه را مورد توجه قرارداد و تصریح کرد: دامنه فعالیت‌های مخرب این گروه‌ها در میان گروه‌های شیعه و سنی آن‌چنان بالا است که این افراد نه‌تنها به‌طور علنی با رویکردهای عقیدتی مسلمانان غیر هم‌مسلک خود مخالفت می‌کنند بلکه کشتن آن‌ها را نیز مباح می‌دانند و همین مسئله ریشه اختلاف‌افکنی‌های بزرگ و خطرناک در خاورمیانه را ایجاد کرده است.

اسفنانی خاطرنشان کرد: لازم است در کشور ما نیز همه آحاد جامعه در کنار مسئولان بایستند و با وفاق و هم‌دلی از نفوذ فکری یا فیزیکی دشمنان به خاک کشور جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه شعار امسال رهبری هر دو گروه مردم و مسئولان را مخاطب قرار می‌دهد، گفت: در کنار لزوم حمایت مردم از مسئولان، کارگزاران نظام نیز باید جایگاه مردم را به‌درستی بشناسند، راه‌های تعامل سازنده با آن‌ها را بیاموزند و باید حل مشکلات پیش روی آن‌ها تلاش کنند چراکه مردم نمود عینی وحدت میان مسئولان هستند.

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی عملکرد سال گذشته دولت را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: مجلس نهم با وجود حاشیه‌های موجود توانست با تکیه‌بر توان علمی و تجربی خود مصوبات خوب و ثمربخشی را برای کشور و مردم به تصویب برساند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: البته نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گاه مسائل سیاسی را خارج از میزان معمول در موارد وارد می‌کردند.

نظر شما