شناسهٔ خبر: 86985 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

روحانی به رهبر انقلاب نامه نوشت/ تشکر از عنایت ویژه به دولت و عنوان سال جدید

روحانی رئیس‌جمهور در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی از عنایت ویژه معظم‌له به دولت و دعوت مردم به حمایت از خدمتگزاران ملت، تقدیر و تشکر کرد و همه مردم و مسئولان را به توجه کافی و رعایت کامل رهنمودهای رهبری بزرگوار دعوت نمود.

به گزارش نماینده، حجت‌الاسلام روحانی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی از عنایت ویژه معظم‌له به دولت و دعوت مردم به حمایت از خدمتگزاران ملت، تقدیر و تشکر کرد و همه مردم و مسئولان را به توجه کافی و رعایت کامل رهنمودهای رهبری بزرگوار دعوت نمود.

متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی
حضرت آیت الله خامنه‌ای دامت برکاته
با سلام و تحیات وافره
از سوی خود و دولت تدبیر و امید در رابطه با اعلام سال جدید به عنوان «دولت، ملت، همزبانی و همدلی» و عنایت ویژه‌ای که نسبت به دولت و دعوت مردم به حمایت از خدمتگزاران ملت فرمودید، تقدیر و تشکر می‌نمایم و همه مردم و مسئولان را به توجه کافی و رعایت کامل رهنمودهای رهبری بزرگوار دعوت می‌کنم.

ملتی که در حماسه سیاسی ۲۴ خرداد ۹۲، با حضور پرشکوه خود سازوکار انتخابات را برای بیان خواست خویش مورد اعتماد قرار داد و با رأیی معنادار، گفتمان اعتدال را برگزید، توفیق روزافزون دولت خود را با ادامه حضور خویش در همه صحنه‌ها تضمین خواهد نمود.
همچنین دولتی که مردم را به عنوان ولی‌نعمت خود و صاحب کشور باور دارد، خود را بر اساس آموزه‌های انقلاب و رهنمودهای امام و رهبری، موظف به پیروی از خواست مردم و حراست از حقوق مردم بر اساس قانون اساسی می‌داند. این دولت، خدمت به همه مردم را، فارغ از ملاک‌های سیاسی و جناحی، وظیفه خود می‌شمرد و همواره نقد مشفقانه را همچون حمایت خردمندانه ارج می‌نهد و در اداره کشور نیز، خود را نیازمند اندیشه و تدبیر همه صاحب‌نظران می‌داند.
بی‌شک برای دستیابی به توفیق نهایی در این پیوند متقابل، هماهنگی همه نهادهای مسئول و هدایت جریان‌های سیاسی کشور در راستای انسجام ملّی ضروری است.
نکته درخشان دیگری که در بیانات راه‌گشای جنابعالی مورد تأکید قرار گرفت، توصیه به تقویت اقتصاد ملی و رشد سرمایه‌گذاری با تکیه بر نیروی انسانی و ظرفیت‌های داخلی بود. حمایت رهبر معظّم را از تلاش‌هایی که دولت خدمتگزار در دوره کوتاه خدمت خود برای خروج تولید از رکود، افزایش صادرات و کاهش اتکا به نفت در بودجه و تراز تجاری کشور داشته است، سرمایه ارزشمندی برای تلاش مضاعف و کسب اعتماد بیشتر فعالان اقتصادی به ثبات این سیاست‌ها می‌دانیم و اینک با قوت قلب بیشتری، سیاست بهبود محیط کسب و کار، حمایت از واحدهای تولیدی بویژه بنگاه‌های کوچک و متوسط و شرکت‌های دانش‌بنیان و مقابله اصولی با فساد و قاچاق را ادامه خواهیم داد.

نگاه دولت در جهت گیری اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی است که با تأکید بر تعامل سازنده با جهان، از بازارهای جهانی برای تقویت تولید ملی و افزایش صادرات بهره می‌جوید و رشد دانش و فناوری ملی را در صحنه رقابت جهانی تضمین می‌کند.
خداوند بزرگ را سپاسگزاریم که در شرایط فشار بین‌المللی و چالش‌های منطقه‌ای در یک سال و نیم گذشته توفیق آن داد که با همت مردم، شرایط تحریمی کشور به عرصه مقاومت اقتصادی این ملت تبدیل شود و با مهار تورم و آغاز رونق اقتصادی، پیام کند شدن حربه تحریم‌ها به تحریم‌کنندگان رسانده شود و آنان را به ناگزیر بودن از مذاکره منطقی و تغییر لحن گفت‌وگو از تهدید به تکریم برساند.
بار دیگر از حمایت بی‌دریغ حضرتعالی و ملت شریف که به تعبیر رسا و درست آن جناب، همگان از حل مسأله هسته‌ای از طریق مذاکرات حمایت می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم. دستاورد بزرگ این مذاکرات، تا همین مرحله، اشتیاق افکار عمومی جهان به تفاهم و تعامل با ایران و اذعان قدرت‌های جهانی به حق پیشرفت و حفظ فناوری هسته‌ای ایران بوده است.

بدیهی است دولت خدمتگزار در مذاکرات با قدرت‌های جهانی و در همه مناسبات بین‌المللی، خود را پاسدار استقلال کشور و مدافع منافع ملّی می‌داند و با همه توان، از عزت و سربلندی این ملت عزیز، دفاع کرده و خواهد نمود.
در این ایامِ شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها؛ با استمداد از ساحت مطهر آن اسوه تقوا، فضیلت و مقاومت، از خداوند بزرگ برای ملت شریف ایران، پیشرفت و سرافرازی و برای حضرتعالی سلامت و مزید توفیقات را مسألت می‌نمایم.
حسن روحانی

نظر شما