شناسهٔ خبر: 86940 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سالک:

"همدلی و همزبانی" جبهه مقابله با فتنه درون‌تشکیلاتی و جهانی خواهد بود

سالک/2 رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: شعاری که مقام معظم رهبری برای سال جدید برگزیدند از یک فتنه بزرگی جلوگیری می‌کند.

به گزارش نماینده، احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «نسیم» به نام سال ۹۴ که توسط مقام معظم رهبری به "دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی" نام‌گذاری شده است اشاره کرد و گفت: نام سال ۹۴، سد پولادینی در مقابل هجمه سنگین دشمنان اسلام است. تحقق این همدلی و همزبانی، وحدت و اتحاد درون‌تشکیلاتی نظام جمهوری اسلامی را حول محور ولایت سامان می‌دهد.

وی با اشاره به تبیین شرایط انتقاد در سخنرانی روز گذشته رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس افزود: انتقاد منطقی که دور از تحقیر و تضعیف طرفین باشد عامل کمال جامعه است اما اگر انتقاد جایش را با تحقیر عوض کرد عامل رکود است و سقوط جامعه را در پی دارد. این رفتار به دلیل اینکه تنش‌های درون تشکیلاتی به وجود می‌آورد و دشمن از این تنش‌ها نفوذ خود را انجام می‌دهد و بهره می‌برد، مورد نکوهش رهبری است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، شعار سال را سدی در مقابل یک فتنه دیگر عنوان کرد و اظهار داشت: شعاری که مقام معظم رهبری برای سال جدید برگزیدند از یک فتنه بزرگی جلوگیری می‌کند. ایشان در فتنه سال ۸۸ فرمودند، فتنه بزرگ‌تری در راه است. این همدلی و همزبانی جبهه مقابله با فتنه درون‌تشکیلاتی و جهانی خواهد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه وظایف حاکمیت در قبال منتقدان گفت: اگر کسی انتقادی کرد، دلواپس بود و دغدغه داشت دولت و حاکمیت باید در یک نظام گفتمانی به بررسی عوامل این دلواپسی و دغدغه‌ها برسد و رفع ابهام کنند. بی‌تردید کسانی که دلواپس هستند و دغدغه دارند انسان‌های مؤمن، انقلابی، دلسوز و فداکار این انقلابند. نمی‌توانیم و نباید آنها را تحقیر کنیم. از سوی دیگر دولت نباید تضعیف شود. بنابراین به یک اعتماد و اطمینان متقابل نیازمندیم. این اعتماد و اطمینان متقابل بستر رفع ابهام‌ها را بر می‌دارد و انتقاد منطقی را شکل می‌دهد.

سالک، دین را محور وحدت دولت و مردم دانست و افزود: اگر دولت و مردم براساس مجموعه ارزش‌های فرهنگ دینی حرکت کنند هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد و دشمن مأیوس می‌ماند که باید یأس دشمن را بیشتر کرد. معتقدیم با لباس پوشیدن به شعار سال، وحدت داخلی کشور و اتحاد مسلمین حول محور ولایت بیشتر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به چهار ویژگی شعار سال که "نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر" است اشاره کرد و اظهار داشت: آن چیزی که امروز دشمنان از آن وحشت دارند اجرایی شدن محتوای قرآن است. این روحیه اسلام‌هراسی و مقابله با قرآن که خواسته دشمنان اسلام می‌باشد برای این است که محتوای قرآن، حاکمیت جهانی را به محوریت ولایت و امامت سامان می‌دهد. این نگرانی دشمنان اسلام است.

 رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص این بخش از سخنان رهبری که اولین ویژگی شعار سال را نماز ذکر کردند، گفت: نماز ستون دین است. وقتی این ستون قدرتمند باشد خیمه‌ای که بر سر آن است سالیان سال حس خواهد شد. تلاش دشمن این است که این ستون خیمه اسلام را بزند یعنی جامعه را با گسترش فساد و ایجاد تشنجات داخلی از مبانی ارزشی و ارتباط انسان با خدا جدا کند. اگر ارتباط انسان با خدا جدا شد و نماز بی‌ارزش شد، دشمن بهره خود رابرده است.

وی به ویژگی‌های نماز اشاره کرد و افزود: نماز تمام گناهان ظاهری و باطنی را از بین می‌برد. جامعه را در یک نشست اجتماعی به نام نماز جماعت و نمازجمعه به عنوان یک حزب غالب بر اساس ضوابط قرآنی، سامان می‌دهد. قویترین حزب در جهان نماز جماعت است. کدام حزبی است که بتواند بیش از دو تا سه میلیون جمعیت را حول خانه کعبه جمع کند یا با یک فرمان الله اکبر به رکوع و سجود ببرد؟. این اقتدار الهی است که در نماز شکل گرفته است.

سالک به تشریح ویژگی‌های دیگر شعار سال پرداخت و تصریح کرد: زکات ارتباطات اقتصادی جامعه پرقدرت و توانمند را ساماندهی می‌کند. امر به معروف و نهی از منکر نظارت ملی بر حاکمان است. با امر به معروف و نهی از منکر مردم بر دولت نظارت دارند، دولت بر مردم نظارت دارد و مردم بر مردم نظارت دارند. فکر می‌کنم که این چهار اصلی که مقام معظم رهبری(حفظه الله) به عنوان شاخصه‌های اصلی همدلی و همزبانی بین دولت و مردم بیان کردند علاوه بر آثار فردی آثار حکومتی نیز دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اسلام را محدود به هیچ مرزی ندانست و اظهار داشت: تفکر اسلام ناب مرز نمی‌شناسد. این خطوط جغرافیایی که اطراف کشورها توسط استعمار کشیده شده در نظام اسلامی برداشته می‌شود. اندیشه اسلام ناب با مغزها و فطرت‌های انسان‌ها در اقصی نقاط جهان ارتباط دارد و این آن چیزی است که وحدت جهان اسلام را به وجود می‌آورد.

نظر شما