شناسهٔ خبر: 86926 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

فراهانی مطرح کرد؛

حضور پررنگ “ندا” در انتخابات مجلس

مجيد فراهاني دبیرکل حزب ندای ایرانیان/2 دبیر کل حزب ندای ایرانیان بر حضور و نقش آفرینی حزب متبوعش در انتخابات مجلس تاکید کرد و گفت: ما به‌عنوان ندای ایرانیان هویت خودمان و کاندیداهایی که بیشترین سازگاری با هویت اصلاح‌طلبانه ما دارند را انتخاب خواهیم کرد.

گروه سیاسی نماینده، مجید فراهانی دبیرکل ندای ایرانیان میگوید: ما بهعنوان ندای ایرانیان هویت خودمان و کاندیداهایی که بیشترین سازگاری با هویت اصلاحطلبانه ما دارند را انتخاب خواهیم کرد و البته تمام تلاشمان را میکنیم تا بتوانیم به لیست مشترک با سایر احزاب اصلاحطلب در هر حوزه انتخابیه برسیم.

فراهانی همچنین بر گفتگوی سازنده با اصولگرایان تأکید دارد و معتقد است: باید جلسات گفتگو مابین نیروهای سیاسی اصولگرا و اصلاحطلب با هدف بازگشت به فضای تعادل در کشور شکل بگیرد. معتقدیم در جریان رقیب اصولگرا، نیروهای دلسوز، مبارز و انقلابی، خالص و مخلص وجود دارند و حتی اگر هم دولت به دست اصلاحطلبان بیفتند، باید از این نیروها استفاده کنند.

فعالیت ندای ایرانیان در سال ۹۳ را چگونه ارزیابی میکنید؟

شورای مرکزی موقت حزب ندا، در اولین جلسات خود ارکان موقت حزب را از جمله دبیرکل، رئیس شورای مرکزی، هیأت اجرایی و کمیتههای آن، دفتر سیاستگذاری، دفتر سیاسی و دیگر ارکان را تا برگزاری کنگره این حزب سامان داد و جلسات متعددی را برگزار کرد. همچنین از آذرماه گذشته تاکنون دوازده جلسه شورای مرکزی موقت پس از شکل گری آن تشکیل شده است.

برنامه ندای ایرانیان در انتخابات مجلس چیست؟

بنای حزب ندای ایرانیان، حضور قدرتمند و یکپارچه در انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی است. اصلیترین برنامه ندا، حضور قدرتمند و یکپارچه در تمامی ۲۹۰ حوزه انتخاباتی مجلس است.

آیا ندای ایرانیان با احزاب اصلاحطلب به ائتلاف خواهد رسید؟

اصلیترین هدف ندای ایرانیان، کمک به ایجاد شور و نشاط اجتماعی و مشارکت گسترده آحاد مردم در عرصه انتخابات است، به همین دلیل است که تلاش میکنیم در تمامی حوزههای انتخاباتی کاندیدا داشته باشیم. مدتهاست دفتر سیاسی، دفتر اقتصاد و توسعه و دفتر فرهنگی، اجتماعی حزب تدوین برنامههای حزب را برای سال آینده آغاز کرده و انشاالله برنامههای حزب در این عرصهها برای سال آینده و برای حضور در انتخابات مجلس منتشر خواهد شد. البته ما بهعنوان ندای ایرانیان هویت خودمان و کاندیداهایی که بیشترین سازگاری با هویت اصلاحطلبانه ما دارند را انتخاب خواهیم کرد و البته تمام تلاشمان را میکنیم تا بتوانیم به لیست مشترک با سایر احزاب اصلاحطلب در هر حوزه انتخابیه برسیم.

آیا ندای ایرانیان در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شرکت میکند؟

در اکثر قریب بهاتفاق استانها، نمایندگان شعب حزب در جلسات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شرکت میکنند، با توجه به ضوابط شورای هماهنگی احزاب اصلاحطلب کشور انشاالله بهمحض برگزاری کنگره حزب در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شرکت خواهیم کرد.

ندای ایرانیان چه ارتباطی با سایر احزاب بویژه احزاب رقیب خود برقرار کرده است؟

اعتقاد داریم در جریان رقیب اصولگرا، نیروهای دلسوز، مبارز و انقلابی، خالص و مخلص وجود دارند و حتی اگر هم دولت به دست اصلاحطلبان بیفتند، باید از این نیروها استفاده کنند.

بهطور جدی معتقدیم، باید جلسات گفتگو مابین نیروهای سیاسی اصولگرا و اصلاحطلب باهدف بازگشت به فضای تعادل در کشور شکل بگیرد و برای گریز از افراط و تندروی در دو سوی جریانهای اصولگرا و اصلاحطلب، باید جریانهای معتقد به میانهروی و تعادل تلاش کنند تا آشتی ملی را بین همه جریانها تبلیغ کنند.

پیشنهاد ما راهاندازی اتاق گفتگو با حضور همه نیروهای دلسوز اصلاحطلب و اصولگراست و اگرچه معتقدیم راه پیشرفت کشور در عرصه اقتصادی و سیاسی از مسیر وحدت و یکپارچگی نیروها میگذرد.

 

 

نظر شما