شناسهٔ خبر: 86899 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

نجات ۳۲۰نفر از مرگ حتمی در جاده‌های کشور/نجات ۴۰ خوردرو از یخ زدگی

نجات43 مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر ایران از مراجعه ۴۰۳ هزارو۹۸۳ نفر پایگاه های طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی خبرداد و افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۷ عملیات و خدمات انجام شده است.

به گزارش نماينده، وحید رحمتی در گفت‌وگو باا ایسنا با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۷ عملیات و خدمات انجام شده است، ‌ افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۸ مورد عملیات انجام شد که شامل حوادث جاده ای، ‌کوهستانی و ساحلی می شود. همچنین ۷۹ مورد خدمات انجام شد که شامل اسکان اضطراری و مراجعات حضوری می شود.

وی بااشاره به اینکه بیشترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته در محورمنتهی به اصفهان رخ داده است، ادامه داد: ‌در جریان این عملیات ۳۱۰۰ نفر آسیب دیدند که ‌۲۳۰۰ نفر آنها امدادرسانی شدند، ۳۲۰ نفر نجات و رهاسازی شدند و همچنین ۱۷۵ نفر از مصدومان به مراکز درمانی ارسال شدند. ۵۴۰ نفر به صورت سرپایی خدمات ارائه شد و ۱۶۰ نفر اسکان داده شدند.

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر ایران درخصوص آمار عملیات برف و کولاک ۲۹ در اسفند سال گذشته اظهارکرد: در ۶ استان آذربایجان شرقی، ایلام، تهران، ‌چهارمحال و بختیاری، لرستان و مازندران به ۲۰۰ نفر امدادرسانی شد همچنین ۲۰ نفر اسکان یافته و ۴۰ دستگاه خودرو رهاسازی شدند.

رحمتی با اعلام این خبر که مهمترین عملیات اخیر واژگونی یک دستگاه اتوبوس در ساعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه صبح امروز است، گفت: این واژگونی در محور کرج-قزوین در محدوده ساوجبلاغ رخ داد که از ۲۱ نفر حادثه دیده ۱۰ نفر آنها به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه تعداد مراجعین به هیئت ثابت و سیار طرح ایمنی و سلامت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ۴۰۳ هزار و ۹۸۳ نفر بوده است، بیان کرد: همچنین ۴۲ هزار و۷۰۷ نفر به مراکز سلامت، ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر به خیمه های نماز، ۱۹ هزارو ۱۷۶ نفر به فضای دوستدارکودک مراجعه کردند.

رحمتی ادامه داد: به ۴۴۶هزار و ۱۴۴ نفر اقلام توزیعی شامل سی دی های آموزشی برای سلامت در سفر و راهنمای جایگاه های امدادی توسط ۸۷۸۴ نفر- روز جمعیت هلال احمر ارائه شد.

وی بابیان اینکه دکتر ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر در لحظه تحویل سال در جمع امدادگران در پایگاه منطقه ۲۲ تهران حضوریافتند، ‌ عنوان کرد: همچنین دکتر ضیایی از پایگاه طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی به نام شهیدلطفی واقع در منطقه ۲۲ نیز بازدید کردند.

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر ایران افزود: از صبح امروز رئیس امدادو نجات و رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از صبح امروز از پایگاه های شهدای کوهسار در استان البرز، ‌ پایگاه طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی ساوجبلاغ و پایگاه امدادو نجات عوارضی قم و کاشان بازدیدکردند.

وی درپایان گفت: رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس امداد و نجات و رئیس سازمان جوانان هم اکنون در پایگاه امدادو نجات استان مرکزی حضوردارند و بعد از این از مراکز امدادو نجات و پایگاه های طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی استان های اصفهان و سمنان نیز بازدیدخواهندکرد.

نظر شما