شناسهٔ خبر: 86795 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

اشک های فریدون مقابل کری + تصاویر

به گزارش نماینده، «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا و «ارنست مونیز» وزیر انرژی این کشور با حضور در محل اقامت هیئت ایرانی در «لوزان» سوئیس به «حسین فریدون» برادر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران درگذشت مادرش را تسلیت گفتند.

 

منبع تصاویر: ایسنا

پیش از این گزارش شده بود در آستانه ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، والده پرهیزگار و مومنه حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری به رحمت الهی پیوست.

بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، مادر رییس جمهوری از چند روز قبل به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود.

رایزنی‌های هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 از روی یکشنبه در شهر لوزان سوئیس آغاز شده است. دو طرف با بیان اینکه پیشرفت‌هایی در برخی حوزه‌ها حاصل شده از باقی ماندن اختلافات در پاره‌ای مسائل دیگر خبر داده‌اند.

روز گذشته خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی پیش‌نویس یک توافقنامه هسته‌ای شد که بر اساس آن تعداد سانتریفیوژهای ایران تا یک دهه یا بیشتر حدود 6 هزار دستگاه باقی خواهد ماند.

دیپلمات‌های دو طرف این گزارش را تکذیب کردند. برخی رسانه‌های دیگر نیز گزارش داده‌اند مسئله رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از موضوعات اصلی اختلافات دو طرف در رایزنی‌های هسته‌ای است.

کشورهای غربی با طرح این ادعا که ایران در حال پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای خود است این کشور را هدف تحریم‌هایی در بخش‌های انرژی و اقتصادی قرار داده‌اند.

 

منبع: تسنیم

نظر شما