شناسهٔ خبر: 86789 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پیشنهاد غلامرضا آزادی به سینماگران

کودک درونتان را از خواب بیدار کنید/ سینمای کودک نیازمند امید است

غلامرضا آزادی غلامرضا آزادی کارگردان و تهیه کننده سینما از سینماگران خواست در سال جدید کودک درون خود را از خواب بیدار کنند.

به گزارش نماینده غلامرضا آزادی تهیه کننده، کارگردان و مدیر فیلمبرداری سینما با اشاره به اینکه در سال جدید برای اهالی سینما یک پیشنهاد و توصیه دارد، به خبرگزاری مهر گفت: سینماگران ما نباید فراموش کنند که امر تولید توسط خودمان صورت می گیرد پس در این میان باید به آینده کودکان این سرزمین بیش از هر چیز توجه کنیم. بنابراین از همه سینماگران به خصوص هنرمندانی که در حوزه سینمای کودک و نوجوان فعالیت می کنند، می خواهم تا در سال جدید کودک درون خود را بیدار کنند و بیشتر به فکر کودکان باشند.

وی ادامه داد: تنها کافی است به این فکر کنیم که کودکان ما آینده این سرزمین هستند به همین دلیل باید فیلم های شاد و باانگیزه برای آن ها تولید شود تا با امید به آینده پا بگذارند.

این کارگردان سینما با اشاره به سال های طلایی تولید فیلم های کودک در کشور توضیح داد: بعد از ساخت فیلم هایی چون «دره شاپرک ها»، «گلنار»، «دزد عروسک ها» و ... دیگر چنین دورانی در سینمای ایران تکرار نشد، با حضور دولت در سینما و تولید آثار سفارشی، سینمای کودک به دست کسانی افتاد که فیلمساز کودک نبودند به همین دلیل آثار تولید شده چندان شبیه سینمای کودک نبود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «کاکلی» تاکید کرد: من به فیلمسازان سینمای کودک توصیه می کنم که سینمای کودک ما باید به سمت رویاپردازی برود تا بتواند دنیایی جذاب و پرامید را برای کودکانی که آینده این سرزمین هستند به تصویر بکشد. کودکان ما بیش از هر چیز در آثار سینمایی نیازمند امید هستند و نباید به نام سینمای کودک فیلم های تلخ و تاریک ساخته شود.

آزادی در پایان صحبت هایش گفت: می توان کودکان را از طریق همین سینما تربیت کرد، پس باید فیلم های مناسب کودک تولید شود متاسفانه کودک امروز ما به دلیل نبود آثار مناسب در سینمای ایران علاقمند به دنیای عثمانی ها شده است.

 

نظر شما