شناسهٔ خبر: 86613 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

در دیدار نمایندگان اقلیت‌های مذهبی مجلس مطرح شد؛

یونسی: رسانه‌های خارجی ضدایران سخنانم را تحریف کردند

علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور گفت: رسانه‌های خارجی که ضد جمهوری اسلامی ایران هستند و از نفوذ معنوی ایران در منطقه خاورمیانه ناراحت هستند، سخنانم را تحریف کردند و به فضاسازی رسانه‌ای پرداختند.

به گزارش نماینده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در در دیدار نوروزی با نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر پیوند قومی و مذهبی ایران با بسیاری از کشورهای منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به شعار اصلی دولت مبنی بر همراهی و تنش‌زدایی در منطقه خاورمیانه و جهان، از همگرایی فرهنگی و اشتراکات تاریخی گسترده‌ای با کشورهای منطقه خاورمیانه برخوردار است.

وی با اشاره به برداشت‌های اخیر برخی رسانه‌ها از سخنانش، اظهارداشت: آنچه گفتم حرف جدیدی نبود. ملت ایران در طول تاریخ با ملت‌های همسایه خود پیوند قومی و فرهنگی داشته است. ملت و جمهوری اسلامی ایران از اتفاقاتی مانند آنچه برای ایزدی‌ها و سایر اقوام و اقلیت‌های مذهبی و دینی در عراق و سوریه رخ داد، متأثر شد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مقتدر خود را دوست و حامی کشورها و مردم منطقه خاورمیانه می‌داند و همواره بر تمامیت ارضی و استقلال آن کشورها تأکید می‌کند.

یونسی در ادامه، تصریح کرد: برخی جریانات سیاسی سخنم را به گونه دیگری منعکس کردند، به طوری که رسانه‌های خارجی که ضد جمهوری اسلامی ایران هستند و از نفوذ معنوی ایران در منطقه خاورمیانه ناراحت هستند، سخنانم را تحریف کردند و به فضاسازی رسانه‌ای پرداختند.

همچنین نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تبریک سال نو و تشکر از حمایت‌های دولت یازدهم و اقدامات دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی برای پیگیری مسائل اقلیت‌های دینی، خواستار توجه و کمک بیشتر دولت در حوزه اجرایی و همچنین رفع مشکلات حقوقی اقلیت‌های دینی شدند.

نظر شما