شناسهٔ خبر: 86530 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

گزارشی از فعالیت های نماینده"یزد" در تعطیلات اسفندماه

محمدصالح جوکار/2 آخرین دوره سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه دراسفند ماه با تعطیلی جلسات علنی مجلس از روز شنبه ۱۶اسفندآغاز وتا ۲۲ همین ماه ادامه داشت.

به گزارش نماینده، نمایندگان خانه ملت هفته گذشته عازم حوزه های انتخابیه شان شدند تا از نزدیک در روند مسائل و مشکلات مردم و نیز روند رسیدگی به پروژه های استانی. قرار بگیرند. در همین راستا پایگاه خبری- تحلیلی نماینده، گزارشی از عملکرد نمایندگان مردم، در حوزه انتخابیه خود را ارئه می‌ کند.

به گزارش نماینده، اهم فعالیت‌های "محمدصالح جوکار"عضو کمیسیون"امنیت ملی و سیاست خارجی" درمجلس شورای اسلامی در حوزه‌انتخابیه" یزد و اشکذر"به شرح ذیل است؛

برگزاری نشست مردمی با مردم روستای «ابراهیم آباد رستاق»

به منظور بررسی مسائل و مشکلات روستای ابراهیم آباد رستاق، نشست مردمی با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی همراه با جمعی از مسئولین استانی و شهرستان اشکذر برگزار شد.

به منظور بررسی مسائل و مشکلات روستای ابراهیم آباد رستاق، نشست مردمی با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی همراه با جمعی از مسئولین استانی و شهرستان اشکذر برگزار شد.

بهترین و بدترین اتفاق سال ۹۳ از نگاه «جوکار» نماینده یزد و اشکذر

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، درخصوص بهترین اتفاق سال ۹۳ اظهار داشت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال به نظرم بهترین اتفاقی بود که در این سال برای نظام اسلامی رقم خورد.

"دکتر محمد صالح جوکار" نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را پشتوانه ای برای نظام جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: مردم با حضور خود بار دیگر با آرمان های امام (ره) وارزش های انقلاب تجدید بیعت کردند.

وی به پیام خارجی این حضور حماسی اشاره کرد و گفت: این راهپیمایی در حوزه بین الملل و برای مردم جهان پیامی جز ایستادگی مردم تا رسیدن به اهداف نهایی انقلاب در بر نداشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بدترین و تلخ ترین اتفاق سال ۹۳ را اقدام توهین آمیز نشریه هتاک فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبرعظیم الشان برشمرد و تصریح کرد: این یک دسیسه بزرگ بود که غربی ها نقش مهمی را در آن عهده دار بودند.

وی این اقدام توهین آمیز را عبور از مرز های عقیدتی و تعرض به ادیان الهی دانست که امروزه این رفتار در غرب رو به گسترش است.

دکتر جوکار با اشاره به نقش داعش در منطقه توسط آمریکایی ها که با هدف ایجاد بی ثباتی در منطقه ظهور پیدا کرد، تاکید داشت: در سایه تدابیر رهبری و برنامه های صورت گرفته این توطئه خنثی شد و امروز داعشی که بی پروا در منطقه جنایت می کرد، زمین گیر شده که این خود نشان دهنده ضعف آمریکایی ها در منطقه است.

ملاقات مردمی در خصوص بررسی مسائل مربوط به مجتمع های مسکونی مهر

جلسه ملاقات مردمی محمد صالح جوکار در خصوص بررسی مسائل مربوط به مجتمع های مسکونی مهر با حضور مسئولین مرتبط همراه با برپایی نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد المهدی (عج) واقع در بلوار شهید مدرس، خیابان دانش، قبل از دادگستری به سمت آپارتمانهای مهر، خیابان یاسین برگزار خواهد شد.

خانواده هایی که در خصوص مسکن مهر مشکلاتی دارند می توانند با حضور در این جلسه مشکلات خود را مطرح و پیگیری نمایند.

جلسه بررسی مسائل و مشکلات محله ابراهیم آباد رستاق

جلسه ملاقات مردمی با مردم محله ابراهیم آباد رستاق به منظور بررسی مسائل و مشکلات بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه شهداء واقع در شهرستان اشکذر، ابراهیم آباد رستاق با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

جلسه ملاقات مردمی با محله نصر آباد

مردم محله نصرآباد شهر یزد واقع در بلوار نواب صفوی در مسجد امام حسین(ع) میزبان نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسؤولین استان یزد بودند.

در این دیدار مردم از نزدیک مشکلات خود را بیان کردند و محمد صالح جوکار و برخی مسئولین شهری از جمله حجت الاسلام زارع رییس شورای اسلامی شهر یزد، سید محمدرضا مدرسی عضو شورای اسلامی شهر یزد، کشفی شهردار منطقه یک، میرباقری معاون عمرانی شهرداری منطقه یک، معاون فرماندار یزد، برای بررسی و رفع مشکلات این منطقه قول همکاری دادند.

از جمله مشکلات اهالی این محله نبود پارک درون محله‌ای، مشکلات فضای سبز و کم عرض بودن معابر و کمبود روشنایی، بود که در حضور مسئولین مطرح شد.

جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شوراي اسلامي در جمع اهالي نصرآباد، با اشاره به قديمي بودن این محله و یاد شهدای گرانقدر محله بخصوص سردار شهید خلیل حسن بیکی و شهدای گرانقدر محله گفت: ضمن نگاه تاریخی به این محله نسبت به رفع مشکلات از جمله کم عرض بودن معابر و ایجاد پارک درون محله ای که نیاز اساسی مردم این محله هم می باشد، بايستي اقدامات لازم انجام شود.

وی رفع مشکلات روشنایی در معابر این محل را لازم ‌و ضروری‌ دانست و افزود: مشکلات روشنایی در این محله با حضور نماینده شرکت توزیع برق استان بررسی و در نهایت با پیگیری ها، اقدامات لازم جهت رفع این مشکل از جانب مسئولین مرتبط انجام خواهد شد.

دیدار با مدیر کل صداوسیمای یزد

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع نمایندگان استان با احمد پهلوانیان و جمعی از معاونین صداوسیمای مرکز یزد دیدار کرد.

در این دیدار جوکار ضمن تبریک انتخاب ایشان به مدیر کل مرکز یزد به ارائه گزارشی از وضعیت استان و کشور پرداخت و از تلاش صداوسیما در ارائه گزارش های استان و کشور در سطح ملی تشکر و قدردانی نمود.

وی در این دیدار خواستار نشست های دیگری با نمایندگان استان و مسئولین رسانه استانی شد. در این نشست دکتر پهلوانیان و دیگر مدیران و معاونین نیز آمادگی خود را در ارائه فعالیتها و توانمندیهای نمایندگان و مسئولین استان در رسانه استانی اعلام کردند.

حضور  در جلسه اتاق اصناف مرکز استان یزد

نماینده مردم یزد و اشکذر در ابتدای جلسه با اشاره به جوابگو نبودن اقتصاد دولتی و لزوم واگذاری اقتصاد به مردم گفت: اصل ۴۴ قانون اساسی که از مهمترین اصول قانون اساسی است متاسفانه به درستی اجرا نشده، بحث هدفمندی یارانه ها نیز به گونه ای عمل شده که در روش اجرا دچار مشکل شده ایم. باید طرح هدفمندی را به سوی تولید برده و درآمد حاصل از هدفمندی را به تولید اختصاص دهیم تا بتوانیم گره ای از مشکلات صنعت باز کنیم.

جوکار در ادامه با اشاره به تعطیلی و نیمه تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی اضافه کرد: ما شاهد حمایت بیشتری از واردکنندگان نسبت به تولید کنندگان هستیم که این ناشی از ناهماهنگی و نبود تعامل بین شوراها و مسئولین است، باید سعی کنیم در شوراهایی که تشکیل می دهیم این مشکلات حل شود. در شوراها از دستگاه های طرف مقابل دعوت شود، مشکلات بررسی و برای آن ها صحبت و مصوبه شکل بگیرد. متاسفانه از بخش هایی از قانون غافل هستیم، اصناف با شناختی که از بازار و جامعه دارند می توانند آن ها را معرفی و برای حل آنها را به ما ارجاع دهند.

وی در ادامه با اشاره به رکود حاکم بر کشور ادامه داد: ما شاهد ورود سرمایه های تولید به سمت واحدهای صنفی هستیم، که این باید به سمت واحدهای تولیدی برود. مشکلاتی که متاسفانه به وجود می آید از نبود راهبرد صحیح است، در جامعه ما باید حریم ها حفظ شود و این روند درست شود که هر چیزی در جای خود قرار گیرد.

جوکار در ادامه با اشاره به مشکلاتی که اصناف با آن درگیر هستند گفت: در بخش مالیات سال ۹۴ سال سخت تری برای اصناف است، در سال گذشته دولت تا ۷۰۰ میلیارد درآمد برای استان در نظر گرفته بود که امسال و برای سال ۹۴ آن را به ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش داده است.

جلسه ملاقات مردمی و بررسی مسائل و مشکلات محله نصرآباد

جلسه ملاقات مردمی محمد صالح جوکار با مردم محله نصرآباد به منظور بررسی مسائل و مشکلات محله بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسین(ع) واقع در بلوار شهید نواب صفوی، کوچه فرهاد، محله نصر آباد با حضور جمعی از مسئولان برگزار خواهد شد.

حضور در ملاقات مردمی محله خلف باغ یزد

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از نقاط   بافت تاریخی یزد باید از حالت فعلی خارج شده و برای ایجاد زندگی راحت مردم در آن برنامه ریزی لازم صورت گرفته و ناراحتی مردم رفع شود.

محمد صالح جوکار که جمعی از مدیران نیز وی را همراهی می کردند در نشست مردمی و در جمع اهالی محله خلف باغ یزد افزود:  اگر میراث فرهنگی برای بهسازی بافت موجود برنامه ای تدوین نکند و بافت قدیم خالی از جمعیت شود ضرر آن بیشتر خواهد بود و آثار تاریخی نیزبیشتر از این تخریب خواهد شد.

وی ادامه داد: باید طرحی جامع برای بافت قدیم یزد تدوین شده و بخش هایی که مخروبه شده بهسازی و همچنین مشکلات بهداشتی محلات نیز رفع شود.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد، افزود: در برخی از مناطق بافت تاریخی یزد از جمله این محله، مردم آسایش خود را از دست داده اند  و باید فکری برای آن صورت گرفته و نسبت به تامین راه های عبور و مرور و پارکینگ، بویژه تعیین تکلیف مخروبه ها اقدامات لازم صورت گیرد.

جوکار افزود: اگر برای این بافت تاریخی برنامه ای تدوین نشود جوانان نیز رغبتی برای زندگی در آن نداشته و کم کم مثل برخی دیگر از نقاط خالی از سکنه شده و به مخروبه تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر همکاری بین دستگا هها بوجود آمده و خانه های مخروبه برای مسکن جوانان بازسازی شود قطعا روحی تازه در این بافت دمیده می شود که لازمه آن تامین امکانات مورد نیاز است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: خیابان امام رضا ع در این محله  به خیابان شهید بکایی متصل شده که به دلیل وجود چندین منزل هنوز به طور کامل آزادسازی نشده است لذا امیدواریم با همکاری مردم در سال آینده این اقدام صورت گیرد.

جوکار گزارش

جوکار گزارش

جوکار گزارش

جوکار گزارش

جوکار گزارش

جوکار گزارش

 

 

 

نظر شما