شناسهٔ خبر: 86479 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

در رزمایش خدمات سفر عنوان شد؛

اظهار امیدواری رئیس سازمان میراث فرهنگی برای داشتن نوروز کم خطر

مسعود سلطانی فر/431 رئیس سازمان میراث فرهنگی در رزمایش ترافیکی و خدمات سفر اظهار امیدواری کرد که با هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی شاهد نوروز کم حادثه در سال ۹۴ باشیم.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری مهر، رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر پیش از ظهر روز دوشنبه ۲۵ اسفند ماه در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره) با حضور بخش‌های خدماتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پلیس راهور ناجا، سازمان آتش‌نشانی، نیروی انتظامی، امداد خودرو و کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی، سازمان جمعیت هلال احمر، دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان محیط زیست، ‌سازمان راهداری، وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این برنامه، مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهار امیدواری کرد که امسال با هماهنگی همه دستگاه‌های مرتبط با سفرها، نوروز کم حادثه ای پیش رو داشته باشیم و ادامه داد: با تدابیر اتخاذ شده و برنامه‌ریزی‌هایی که در چارچوب این ستاد با هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای متولی خدمات در سفرهای نوروزی صورت گرفته، امیدواریم نوروز کم‌حادثه‌ای در سال ۹۴ داشته باشیم. از سه ماه قبل فعالیت ستادهای هماهنگی خدمات سفر در استان‌ها ۴۳۰ ستاد در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداری‌ها آغاز شده و امیدواریم با افزایش امکانات خدماتی و پذیرایی و برنامه‌ریزی‌های نظارتی، کارنامه قابل قبولی در خدمت‌رسانی مردم برای نوروز داشته باشیم.

وی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: امکانات خدماتی و پذیرایی برای نوروز ۹۴ به نسبت سال گذشته ۲۰ درصد و امکانات نظارتی ۵۰ درصد افزایش داشت. همچنین اکنون یک‌هزار و ۶۰۰ هتل، چند صد مهمان‌پذیر و نزدیک به یک‌هزار کمپ اقامتی آماده خدمت‌رسانی به مردم در تعطیلات نوروز هستند.

در ادامه این برنامه، سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت گفت: نوروز امسال اورژانس کشور با ۲ هزار و ۱۱۹ آمبولانس پیش‌بیمارستانی و همچنین ۵۷۰ اورژانس بیمارستانی در تمام مسیرها و جاده های مواصلاتی آماده خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی و عموم مردم است. همچنین  ۴ هزار و ۲۷۰ دستگاه آمبولانس در کنار ۵۷ اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه آمبولانس دریایی و همچنین ۱۵ بالگرد ویژه به عنوان آمبولانس هوایی مسافران نوروزی در هوا، زمین و دریا پشتیبانی می‌کنند.

در این برنامه رژه عوامل اجرایی خدمات سفر در نوروز در حضور فرماندهان پلیس راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی، وزیر بهداشت، رئیس سازمان راهداری، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، رئیس سازمان هلال احمر انجام شد و یگان پیاده نیروهای پلیس راهور ناجا، ستاد هماهنگی خدمات سفر، امداد خودرو، کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی، همیاران پلیس، فرهنگ‌یاران و بازرسان افتخاری و ... نیز مانور دادند.

نظر شما