شناسهٔ خبر: 86466 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

باهنر:

ما قادر به دستیابی به فناوری های نوین هستیم

باهنر نایب رئیس مجلس: ما در دستیابی به فناوری های نوین از جمله انرژی صلح آمیز هسته ای هیچ مشکلی نداریم و متخصصان و مهندسان جوان ما قادر به ساخت و تولید آنها هستند و خواهند بود.

به گزارش نماینده به نقل از روابط عمومی ستاد ارتش، محمد رضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه آگاه سازی که با شرکت فرماندهان، مسئولان و کارکنان ستاد ارتش در مسجد امام خمینی (ره) این ستاد برگزار شد، گفت: ما قادر به دستیابی به فناوری های نوین هستیم.

در این مراسم، باهنر ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا (س) طی سخنانی گفت: بعد از جنگ جهانی دوم و قبل از انقلاب اسلامی ایران دنیا به دو بخش شرق و غرب تقسیم شده بود. بخش شرق دارای ایدئولوژی مارکسیسم بود که می گفتند معنویت خلق نشده و خالقی وجود ندارد و هیچ کس حق ندارد به ماوراء الطبیعه اعتقاد داشته باشد و بخش دیگر غرب با ایدئولوژی لیبرال دموکرات همراه بود که آنها هم می گفتند محور هستی انسان است و باید آزاد اندیش باشد و در انتخاب عقیده و خدای خود نیز آزاد باشد به شرطی که این خدا کاری به دنیای ما نداشته باشد. در کل هدف این ایدئولوژی ها حاکمیت بر زمین بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران همیشه تحت الحمایه و به عبارت دیگر مستعمره انگلیس، آمریکا یا دیگر کشورها بود هر زمان هم که با همسایگانش درگیر می شد، قطعه ای از خاک ایران از آن جدا می گردید ولی در هشت سال دفاع مقدس به رهبری امام خمینی (ره) با وجود اینکه صدام توسط شرق و غرب تجهیز می شد و تقریبا نصف دنیا علیه ایران بودند نتوانستند حتی یک وجب از خاک ایران را تصرف کنند.

باهنر در پایان به اقتصاد ملی و فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران اشاره و خاطرنشان کرد: ما در دستیابی به فناوری های نوین از جمله انرژی صلح آمیز هسته ای هیچ مشکلی نداریم و متخصصان و مهندسان جوان ما قادر به ساخت و تولید آنها هستند و خواهند بود.

 

نظر شما