شناسهٔ خبر: 86412 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

تعامل دولت و مجلس "استاندارد" است

ابوترابی نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، در لایحه بودجه سال ۹۳ و ۹۴ کل کشور استاندارد تعامل میان مجلس و دولت وجود داشت .

به گزارش نماینده، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با تاکید بر این که رای اعتماد به وزرا از مهم ترین محورهای تعامل مجلس و دولت بوده است، گفت: دولت یازدهم و مجلس نهم در این حوزه بالاترین سطح تعامل را داشته اند.

وی افزود: در نقد عملکرد وزرا، دادن تذکر، سوال و یا استیضاح، یک روال متعارفی انجام شده و حتی در حوزه استیضاح نگاه مجلس این بوده که حتی المقدور وارد طرح استیضاح از وزرا نشود.

این نماینده مجلس اظهار امیدواری کرد که مجلس و دولت در تدوین و بررسی لایحه برنامه ششم توسعه کشور بالاترین سطح تعامل را داشته باشند.

به گفته نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، در لایحه بودجه سال ۹۳ و ۹۴ کل کشور استاندارد تعامل میان مجلس و دولت وجود داشت.

وی با تاکید بر این که باید تعامل را به معنای واقعی کلمه ارتقا بخشید، اظهار داشت: ما باید در راستای دستیابی به رشد اقتصادی قابل قبول و توسعه و پیشرفت و بسط عدالت در کشور گام های بلندی برداریم و با نگاه جدی به اقتصاد مقاومتی به اصلاح رفتارهای خود همت کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که در لایحه بودجه سال ۹۵ کل کشور با الهام از برنامه ششم توسعه که در سال ۹۴ نهایی می شود، گام های منطقی و اصولی برداریم.

نظر شما