شناسهٔ خبر: 86317 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

تیم مذاکره کننده هسته ای ایران وارد سوییس شد

هیات مذاکره کننده هسته ای ایران وارد شهر لوزان سوییس شد.

به گزارش نماینده به نقل از صدا و سیما از لوزان، قرار است دور جدید مذاکرات هسته ای با حضور هیات های مذاکره کننده ایران و آمریکا  از بعداز ظهر امروز در لوزان آغاز شود.


مذاکرات این دوره قرار است با دیدار دوجانبه آقای ظریف و جان کری وزیران خارجه ایران و آمریکا در لوزان آغاز شود و ممکن است نمایندگان سیاسی ۱+۵ در سطح معاونان هم از بعداز ظهر امروز مذاکرات خود را آغاز کنند.

در این دوره از دیدارها  علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا نیز حضور خواهند داشت.

آقای ظریف ‌فردا نیز به دعوت فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به بروکسل می رود تا در نشستی که وزیران امور خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان نیز حضور دارند شرکت کند.

سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی، حمید بعیدی نژاد و سایر کارشناسان و حقوقدانان نیز وزیر امور خارجه را همراهی خواهند کرد.

روز سه‌شنبه هم هیئت‌های مذاکره‌کننده ایران و گروه پنج بعلاوه یک در شهر لوزان سوئیس برای دستیابی به توافق دیدار و گفتگو خواهند کرد.

گفته شده رایزنی‌ها در شهر لوزان تا ۲۹ اسفند ماه به طول خواهد انجامید.

ظریف قرار است فردا هم به بروکسل برود و با وزیران خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان همچنین موگرینی مسئول سیاست خارجی اروپا دیدار و گفت‌وگو کند.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) امروز ۱۵ مارس (۲۴ اسفند) در حالی در سوئیس آغاز می‌شود که با نزدیک شدن به ضرب‌الاجلی که برای رسیدن به چارچوب توافق تعیین شده، گفت‌وگوها بار دیگر اهمیت دوچندانی یافته است.

در حالی که طرفین قرار بود تا سوم آذر امسال بر سر راهکار جامع به توافق برسند، پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا گفت‌وگوها برای بار دوم تمدید شود.

بر اساس برنامه جدید، دو طرف برای رسیدن به چارچوب توافق تا روز ۱۰ اسفند و برای حصول توافق نهایی تا ۹ تیر ماه زمان دارند.

نظر شما