شناسهٔ خبر: 86275 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

جزئیات نتایج انتخابات شورایاری‌های تهران

شورایاری43 رئیس هیئت اجرایی انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران جزئیات نتایج این انتخابات را تشریح کرد.

به گزارش نماینده، مرتضی طلایی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره نتایج انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران، اظهار داشت: در مجموع ۵۷۴ هزار و ۸۰۱ نفر در چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران شرکت کردند که در مقایسه با دوره سوم که ۴۱۸ هزار و ۲۷۳ نفر شرکت‌داشتند، شاهد افزایش ۳۰ درصدی مشارکت شهروندان در این امر بودیم.

وی افزود: بیشترین مشارکت در منطقه ۴ با ۵۰ درصد افزایش مشارکت نسبت به دوره گذشته، منطقه ۱ با ۵۰ درصد افزایش، منطقه ۶ با ۴۰ درصد افزایش، منطقه ۵ با ۴۲ درصد افزایش، منطقه ۲۲ با ۴۱ درصد افزایش، منطقه ۸ با ۴۸ درصد افزایش، منطقه ۱۰ با ۳۹ درصد افزایش و منطقه ۳ با ۴۳ درصد افزایش بوده است.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران اظهار داشت: ۴۰ درصد از منتخبین انتخابات از اعضای شورایاری دوره گذشته و ۶۰ درصد افراد جدید هستند که در این بین ۸۷ درصد آنها متأهل و باقی آنها مجرد هستند.

وی با اشاره به اینکه ۸۷ درصد منتخبین آقایان و ۱۳ درصد خانم‌ها هستند، گفت: ۳۵ درصد منتخبین دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، ۱۵ درصد ارشد، دکتری و حوزوی، ۱۶ درصد کاردانی، ۲۵ درصد دیپلم و زیر دیپلم هستند.

طلایی خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد شرکت کنندگان در گروه سنی ۲۵تا ۴۰ سال، ۲۷ درصد در گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال، و ۳۲ درصد در گروه سنی ۵۰ به بالا قرار دارند. همچنین ۳۵ درصد آنها دارای مشاغل آزاد، ۲۴ درصد کارمند و ۱۰ درصد دارای مشاغل فرهنگی هستند. ۵۹۴ نفر نیز ازجامعه ایثارگران هستند.

وی تصریح کرد: از ساعت ۲ بعدازظهر امروز اسامی افراد روی سایت انتخابات و به تفکیک محلات قرار می‌گیرد، از این ساعت به مدت ۴۸ ساعت شهروندانی که گزارش  یا شکایتی دارند می‌توانند آن را به هیئت نظارت و یا هیئت اجرایی تحویل دهند. هیئت نظارت و اجرایی نیز طی ۵ روز گزارشات را رسیدگی و سرانجام نتیجه نهایی و تأیید صحت انتخابات را اعلام خواهد کرد.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران گفت: در جلسه مشترک شب گذشته هیئت‌های نظارت و اجرایی به اتفاق اعضا از روند برگزاری انتخابات و میزان مشارکت مردم اظهار رضایت کردند.

نظر شما