شناسهٔ خبر: 86225 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

برخی با فشار به قوه قضاییه به دنبال جبران شکست های خود هستند

سالک43 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای احکام در مورد دانه درشت ها و غیره برای مقام قضایی که مقام اجرای عدالت است،با سایرین باید یکسان باشد و نمی شود برخی شکست های خود را با فشار بر قوه قضاییه جبران کنند.

به گزارش نماینده، حجت الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با میزان درباره آسیب‌های دخالت برخی اشخاص و چهره‌های سیاسی در فرایند دادرسی و فشار بر قضات، اظهار کرد: رئیس قوه قضاییه اعلام کرد که ما تحت تأثیر هیچ فشاری از سوی شخصیت ها و غیر از آن قرار نمی گیریم که اگر قوه قضاییه به همین نکته عمل کند بخش اعظمی از عدالت اجرا می شود.

وی افزود: قوه قضاییه باید در مورد فشارهایی که در رابطه با پرونده های خاص وجود دارد، مقاومت کرده و مطابق عدالت عمل کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما نگران این نیستیم که چه حکمی در خصوص این پرونده داده بشود؛ اما اجرای احکام نسبت به دانه درشت ها و غیره برای مقام قضایی که مقام اجرای عدالت است، باید یکسان باشد و نمی شود برخی شکست های خود را با فشار بر قوه قضاییه جبران کنند.

حجت الاسلام سالک با توجه به اینکه حفظ استقلال دستگاه قضا مهم بوده و اقتدار نظام اسلامی فراتر از شخصیت‌ها در نظام است، درباره توصیه خود به چهره‌های سیاسی گفت: چهره های سیاسی اگر بخواهند واقعا در مسیر اساسی انقلاب بر مبنای اصول قانون اساسی حرکت کنند معیار حرکتشان باید رهبر معظم انقلاب و سپس قانون اساسی باشد.

وی ابراز کرد: سیاسیون نمی توانند بر اساس خواسته های دشمن اندیشه و عمل کنند. آنچه مهم است ملت عزیز ما با بصیرت و هوشیار هستند و دفاع از حقوق این مردم در راستای اجرای قانون اساسی و تدابیر رهبر معظم انقلاب سدی پولادین در برابر جریانات داخلی و خارجی ایجاد می کند.

نظر شما