شناسهٔ خبر: 86165 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نماینده مردم شیراز :

ایران به تمامیت ارضی همه کشورها احترام می گذارد

جعفر قادری43 نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: احترام جمهوری اسلامی ایران به تمامیت ارضی کشورها مبنای تعاملات کشورمان است.

به گزارش نماینده، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو بافارس، با اشاره به اظهارات اخیر علی یونسی که بازتاب منفی گسترده‌ای در خارج از کشور یافت، گفت: بعضی افراد مثل آقای یونسی همواره حاشیه‌ساز بوده و برای کشور مشکل درست کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی به انعکاس رسانه‌ای صحبت‌های خود توجه نمی‌کند، ادامه داد: صحبت‌های آقای یونسی بازتاب بدی در کشورهای عربی داشت و زمینه را برای هجمه نیروهای تند و افراطی علیه نظام اسلامی فراهم کرد.

قادری با تأکید بر اینکه ایران هیچ‌گاه چشم طمع به سرزمین‌های عربی نداشته و خود در جنگ تحمیلی مورد حمله رژیم بعث قرار گرفته است، گفت: اگر امروز به مردم عراق در برابر گروهک‌های تکفیری کمک می‌کنیم به واسطه اعتقادات دینی است و هیچ چشم طمعی به سرزمین آن نداریم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی احترام جمهوری اسلامی ایران به تمامیت ارضی کشورها را مبنای تعاملات کشورمان خواند و گفت: نیروهای ایرانی نشان دادند که به دنبال کشورگشایی نیستند و در حمله صدام به کویت ثابت کردیم در عین اینکه کویت پیشتر به عراق در جنگ تحمیلی کمک کرده بود، ولی هیچ‌گاه باورهای دینی خود را قربانی تعصبات قومی نکردیم.

وی با تاکید بر ضرورت تأمل بیشتر مشاوران رئیس جمهور بر روی سخنان خود پیش از اظهار نظر افزود:  نباید شرایط را به گونه‌ای پیش ببرند که نیروهای تند و افراطی بتوانند از آن دستاویزی علیه ما و متحدان ما بسازند و موجب خدشه در روابط ما با کشورهای عربی شود.

نظر شما