شناسهٔ خبر: 86027 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

«راهیان‌نور» بزرگترین اقدامات فرهنگی در کشور است

عبدی43 سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: راهیان نور یکی از میراث‌های خوب دوران دفاع مقدس است و با توجه به هجمه‌های صورت گرفته بر علیه کشورمان در فضای مجازی ضرورت بهره‌گیری از این حوزه بیش از زمان‌های دیگر احساس می‌شود.

به گزارش نماینده، ایرج عبدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تأثیرات مثبت فرهنگی راهیان نور گفت: راهیان نور یکی از بهترین میراث‌های دوران دفاع مقدس در کشور است و تأثیرات مثبت بسیاری به لحاظ فرهنگی برای نسل جوان ما دارد و از اقدامات بسیار مفید و پرفایده است.

وی افزود: ردپای جبهه و جنگ را می‌توان در مناطق جنگی حس کرد و بسیاری از افراد بر اساس علاقه و اشتیاقی که دارند و در دوران دفاع مقدس حضور نداشتند می‌توانند از این طریق آشنایی بسیار خوبی با فضای جبهه و جنگ پیدا کنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مناسب زمینه برای حضور همه علاقه‌مندان در مناطق راهیان نور فراهم شود و لازم است تا همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها برنامه‌ریزی‌هایی را در این زمینه داشته باشند تا علاقه‌مندان بتوانند از فضای فرهنگی حاکم بر مناطق جنگی استفاده کنند.

عبدی همچنین خاطرنشان کرد: راهیان نور بازخوردهای بسیار مثبتی را طی سال‌های اخیر داشته و امیدواریم تا این روند همچنان ادامه داشته باشد و ما شاهد تأثیرات مثبت فرهنگی آن در جامعه همچنان باشیم.

وی در پایان گفت: با توجه به هجمه‌هایی که در عرصه فضای مجازی بر علیه کشور ما صورت می‌گیرد بهره‌گیری از فضای فرهنگی راهیان نور ضرورت این کار را نسبت به سایر دوره‌ها دو چندان کرده است.

نظر شما