شناسهٔ خبر: 85840 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حماقت دشمن و شکری که بر گردن ما است .../ رسوایی العربیه، این بار با انتشار یک مطلب مضحک رقم خورد !

العربیه

نماینده - روایت شده که امام صادق علیه السلام فرمودند الحمدلله که خداوند دشمنان ما را احمق آفرید و امروز چنین شکری بر گردن دوست داران انقلاب اسلامی است زمانی که می بینند در کنار قدرت های شیطانی غربی که دشمنی با این انقلاب در ذات آن ها است مرتجعین منطقه نیز به دشمنی با این ملت برخواسته اند ولی دشمنی آنان هر چند زیانی به ایران وارد سازد از سوی دیگر نعمتی است که شکری بر آن واجب است .

شاید گفته شود چه شده که این گونه دشمنی دشمن کام نویسنده را شیرین کرده است ؟!

پاسخ آن که مطالعه مقاله ای در سایت خبری العربیه ارگان رسانه ای آل سعود -این خائنین به حرمین شریفین- مرا به حدیثی که در ابتدای این نوشتار ذکر آن رفت رهنمون ساخت .

داوود الشریان در نوشته ای با عنوان «کمپین تبلیغاتی نتانیاهو برای ایران» که العربیه آن را بازتاب داده است بعد از بافتن های فراوان ، چنین نتیجه گرفته است که ایران و اسرائیل هیچ دشمنی با هم نداشته و نتانیاهو برای تبلیغ برنامه اتمی ایران به نیویورک رفته بود !

فارغ از این که این ادعا به غایت مضحک است که هر بنی بشری را به خنده وا می دارد برخورد مخاطبان العربیه در نوع خود جالب است ؛

ابتدا بخش هایی از نوشته خنده دار العربیه را مرور می کنیم تا هم به روایت ذکر شده در ابتدای این نوشتار ایمان بیاوریم و شکر گذار خدا باشیم به خاطر چنین دشمنانی و هم فلسفه برخورد سلبی و شدیدا منفی مخاطبان العربیه را نیز درک کنیم .

داوود الشریان می نویسد : اگر اسرائیل تا این اندازه از دستیابی ایران به جنگ‌افزار اتمی بیم دارد، چرا همانگونه که همیشه انجام می‌دهد، با توسل به زور جلوی آن را نمی‌گیرد؟ اسرائیل پایگاه اتمی «تموز اوزیراک» عراق را که در دوره ریاست جمهوری صدام حسین با همکاری فرانسه برپا شد، در حمله‌ای هوایی در سال ۱۹۸۱ منهدم کرد؛ با وجود این‌که این پایگاه نسبت به آن‌چه که امروز ایران دارد، تنها یک طرح بود. چه چیزی اسرائیل را از تکرار این اقدام علیه نیروگاه‌های ایرانی باز می‌دارد با وجود اینکه می‌داند بیش از یک کشور در منطقه از این اقدام استقبال کرده یا دستکم از آن چشم پوشی می‌کنند؟ چرا به گلایه پناه می‌برد و همچون گذشته عمل نمی‌کند؟

وی ادامه می دهد : کدامیک از ما تنها یک موضع به یاد دارد که نشان از دشمنی ایران با اسرائیل باشد؟ ایران دشمن اسرائیل نیست و هر آنچه از زمان پیروزی انقلاب انجام داده، فعالیتی تبلیغاتی است. برجسته‌ترین مثال در این باره واگذاری سفارت اسرائیل در تهران به سازمان آزادی بخش فلسطین است...

اما واکنش های مخاطبان العربیه ؛

-  تو رو بخدا مراقب خودت باش سرویس های غربی سر به نیستت نکنند!
- خاک تو سرخرت با این تحلیلت
- خوب یکم مطالعه یکم تعمق بخدا چیزی ازت کم نمی کنه
-  این تحلیل واقعا خیلی ضعیف و صرفا از رو بغض و حسد نوشته شده و هیچ سندیتی نداره
-  بعنوان یک عرب سنی مذهب ایرانی که میهنم را دوست دارم از خواندن این تحلیل جدآ متاسف شدم. جقدر ضعیف و چقدر با ذهن عقب مانده نوشته شده.
- چه تحلیل مزخرفی چقد کینه ای ایران و عراق با هم یکی نیستن که اسراییل بخواهد با حمله هوایی تاسیسات مارو نابود کنه چون هم ما پدافند هوایی بسیار قدرتمندی داریم هم اینکه ما مثل کشورهای عربی تکنولوژی نمیتونیم وارد کنیم و در حقیقت دانش هسته ای در ایران نهادینه شده جناب دانشمند!!!. دوما اگر بر فرض محال اسرائیل حماقتی هم ازش سر بزنه ایران در برابرش دست و پا بسته نیست. اونا بسیار بسیار از شما بیشتر میفهمند شک نکن. درباره غزه هم لابد شما کمک کردی؟ خنده داره واقعا. خود حماس از ایران تشکر میکنه آنوقت شما میگی ایران سکوت کرده؟
- عجب كارشناسايي دارين با اين اناليز ... مبينم رسانه حيف نون كم نيست، فكر كنم جمع كنين خيلي سنگين تره تا با اين IQ ها بخوان ادامه بدين...
- چرا همه به اصلاح مفسران عرب خنده دار هستند ؟ اصلا خودت فهمیدی چی گفتی ؟
- العربیه عجب کارشناسان خبره ای داره!!
- تحليلي ابكي تر از اين نديدم
- بیچاره ! حماس و حزب الله و ووو را چه کسی مسلح و یاری می کند. ایران عراق صدام نیست که اسراییل به راحتی تحقیرش کند. هم آمریکا و هم اسراییل دل درگیری ی با ایران را ندارند. از شدت بغض پریشان شده تحلیل سخیف شلیک می کنید. شرم کنید و سکوت که به خدایی خدا برایتان سودمندتر است.

به هر حال مقصود از این نوشتار تحلیل آن چه نویسنده العربیه به آن استناد کرده بود نیست که آن چه در مقاله فوق آمده چنان سخیف و کم مایه است که نقد آن نیز کاری عبث و بیهوده می نماید ، تنها غرض این بود که دشمنانمان را و سطح اندیشه و سوادشان را بسنجیم و شکر گذار خداوند عالمیان به خاطر چنین دشمنانی باشیم.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۲-۲۲ ۲۲:۴۱مدافعان حرم 0 0

    مطمئنین لطیفه نبود؟
                                

نظر شما