شناسهٔ خبر: 85777 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کواچ: با تمام قلبم برای شادی مردم ایران کار می‌کنم

کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: تمام تلاش‌مان را برای شادی مردم به کار می‌گیریم، اما برای رسیدن به هدف، موضوع شانس هم مطرح می‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، اسلوبودان کواچ در گفت و گویی رادیویی در خصوص اینکه چقدر طرفدار فوتبال است اظهار داشت: فکر می‌کنم کسی در دنیا نیست که طرفدار فوتبال نباشد. من زمانی که در ایتالیا بودم به فوتبال این کشور علاقه‌مند شدم و از تیم‌های میلان و اینتر خوشم می‌آمد، چراکه چند بازیکن صربستانی مانند استانکوویچ و میحایلوویچ در این تیم‌ها بازی می‌کردند.

وی ادامه داد: زمانی که بچه بودم به تیم ستاره سرخ بلگراد بسیار علاقه داشتم، اما با توجه به اینکه چند سالی است فوتبال کشور صربستان دچار ضعف شده دیگر شرایط آن را به صورت جدی پیگیری نمی‌کنم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درمورد حضورش در تیم رادینچکی گفت: در آن زمان مدیریت شهری سرمایه‌گذاری زیادی روی باشگاه‌های ورزشی انجام می‌داد؛ در آن باشگاه که والیبال آن با من قهرمان شد، روی رشته‌های هندبال، بسکتبال و واترپلو سرمایه گذاری خوبی داشتند. این سرمایه‌گذاری در دو سال اخیر کم شده است، اما فکر می‌کنم بازهم تلاش می کنند رشته‌های تیمی خود را تقویت کنند.

کواچ درخصوص لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: همانطور که از ابتدا هم توافق کرده بودیم، فدراسیون والیبال دور مقدماتی لیگ برتر را فیلم‌برداری کرد و فیلم‌ها را برای من ارسال کرد. در ماه گذشته خودم در ایران بودم و مسابقات را زیر نظر داشتم؛ قطعاً بازیکنان جدیدی وجود دارند که می‌جنگند برای حضور در تیم ملی؛ از نحوه بازی ملی‌پوشان سال گذشته در لیگ امسال بسیار رضایت دارم.

وی افزود: بازیکنان بسیار خوبی وجود دارند و که پشت در تیم ملی مانده‌اند و محکم به در می‌کوبندند. ایران کشور بزرگی است و بازیکنان مستعد زیادی دارد. به نظر من لیگ ایران یکی از بزرگترین و قدرتمندترین لیگ‌های دنیا است.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درخصوص برنامه‌های تیم ایران برای سال ۹۴ تصریح کرد: سال شلوغی داریم و به همین دلیل کار خود را خیلی زود و از تاریخ ۱۳ - ۱۴ فروردین ماه آغاز می‌کنیم تا بتوانیم گام  جدی و رو به جلو برداریم. بعد از لیگ جهانی ما بازی‌های آسیایی را خواهیم داشت که کارمان را سخت خواهد کرد. سوالی که خیلی‌ها می‌پرسند این است که اردوی تدارکاتی ایران در فنلاند و جمهوری چک مفید خواهد بود یا خیر؟

کواچ گفت: ما بسیار زودتر از این باید برنامه‌ریزی می‌کردیم. ما می‌خواستیم به ایتالیا و صربستان و بلغارستان برویم، اما شرایط فدراسیون و تیم‌های ملی این کشورها اصلاً مساعد نبود. گرفتن روادید برای سایر کشورهای اروپایی هم دشواری‌های خاصی دارد و باید سراغ کارهایی می‌رفتیم که اجرایی‌تر هستند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم به فنلاند و جمهوری چک برویم.

وی درمورد اینکه بازیکنان ایرانی در اردوهای بلند مدت خسته می‌شوند، اظهار داشت: اصولاً بازیکنانم دوست ندارند زیاد خارج از ایران باشند، اما باید بگویم خوشبختانه سه هفته پایانی لیگ جهانی را در تهران خواهیم بود و پس از آن رقابت‌های آسیایی هم به میزبانی تهران برگزار می‌شود و قطعاً بازیکنان مقابل ۱۵ هزار تماشاگر حاضر در سالن می‌خواهند با تمام توان بازی کنند.

کواچ درمورد اینکه برخی‌ها در هر شرایطی از وی انتقاد می‌کردند، عنوان کرد: سرمربی همیشه استرس دارد و تنش‌های داخل و خارج از زمین را حس می‌کند. در حال حاضر می‌‌شنوم که برخی‌ها نگران دستیاران من هستند، اما باید بگویم که من بهترین گزینه‌هایی که ممکن بود را انتخاب کرده‌ام که معتمدین من هستند و می‌توانند اندیشه‌های من را اجرا کنند. طبیعی است که بعد از نتایج تیم ملی خیلی‌ها دوست دارند بیایند و به تیم ملی کمک کنند، اما در دوران ولاسکو علاقه‌مندی به این شکل دیده نمی‌شد.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران با اشاره به لیگ جهانی ۲۰۱۵، گفت: واقعاً در گروه سختی قرار داریم. آمریکا قهرمان المپیک و جهان بوده است. روسیه و لهستان نیز مانند آمریکا قهرمان المپیک و جهان هستند؛ البته فدراسیون ایران در تمامی محورها جنگید تا یک جایگاه خوب را در سطح دنیا کسب کند و از این به بعد هم در هر رقابتی باید منتظر قهرمانان جهان باشیم و برای ماندن در این سطح باید با چنین حریف‌هایی مبارزه کنیم، هرچند که می‌دانیم اصلاً کار آسانی نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قول می‌دهد که ایران به مرحله نهایی صعود کند یا خیر، تصریح کرد: کاری که من انجام می‌دهم با تمام قلب و وجودم است. وقتی با موجی از احساس از سوی مردم مواجه می‌شویم سخت است که از به کار گیری تمام توان برای چند برابر کردن این احساس خودداری کنیم. تمام قلب و وجودمان را صرف می‌کنیم تا نتیجه مورد قبول مردم را کسب کنیم و مردم را شاد کنیم، اما اینکه چه زمانی به هدف می‌رسیم بحث شانس هم مطرح می‌شود، اما این قول را می‌دهم که من و بازیکنانم با تمام وجود برای ایران کار کنیم.

کواچ درخصوص انتخاب بازیکنان تیم ملی ادامه داد: امسال سال شلوغی داریم، اما بدون شک بهترین‌ها را به تیم ملی دعوت می‌کنیم. نیم نگاهی هم به تیم دوم خواهیم داشت تا در صورت نیاز بازیکنانی را از آن تیم بگیریم. فهرست اولیه در هفته جاری اعلام خواهد شد، اما با توجه به اینکه زمان داریم تا شرایط را بررسی کنیم و فهرست نهایی را به فدراسیون جهانی بدهیم عجله نمی‌کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درمورد اینکه عده‌ای از بازیکنان برای گرفتن ویزای آمریکا به دبی رفته بودند، تصریح کرد: باید اعتراف کنیم که بازیکنان سال گذشته تیم ملی زیباترین والیبال را اجرا کردند و فکر می‌کنم کسی نیست که این موضوع را متوجه نشده باشد، پس باید این بازیکنان را در اولویت قرار داد. بازی‌های اصلی تیم ملی در ایران است که اصلاً به ویزا نیازی ندارد. لیگ والیبال در حال برگزاری است و باور کنید واقعاً من چند بازیکن را زیر نظر دارم که شاید در لیست نهایی تیم ملی قرار بگیرند. از آنجایی که من مسئول نتیجه کسب شده خواهم بود تلاش می‌کنم که بهترین‌ها را انتخاب کنم.

نظر شما