شناسهٔ خبر: 85768 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

روحانی:

باید بایستیم و دفاع کنیم/ منافع حزبی فدای منافع ملی

روحانی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه انقلاب با فداکاری و ایثار به پیروزی رسید، گفت:‌ ایثار یعنی منافع و مصالح کشور را بر منافع شخصی و حزبی ترجیح داد.

به گزارش نماینده  به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز (دوشنبه) در کنگره بین‌المللی همایش ملی بزرگداشت شهدا که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و نام شهیدان اظهارداشت: عطر شهید روح‌بخش و نجات‌بخش است و ما را به صراط مستقیم راهنمایی می‌کند.

وی ادامه داد: مگر پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ایستادگی یک ملت بزرگ در برابر قدرت‌های جهانی بدون ایثار، گذشت، فداکاری و ایستادگی و آمادگی برای شهادت و شهید شدن امکان‌پذیر است، یا امکان‌پذیر بود.

رئیس‌جمهور افزود: آن روزی که انقلاب اسلامی در برابر رژیم تا بن دندان مسلح، ملتی با دست خالی اما با اراده‌ای محکم در مسیری روشن و امامی و راهنمایی چون پیامبران در پیش روی خود داشت توانست برابر قدرت‌های استبدادی پیروز شود.

وی خاطرنشان کرد: روزی ندای پیروزی را شنیدیم که طلاب فیضیه از مرگ نهراسیدند و از بام فیضیه و طبقه دوم آنها را به کف حیاط فیضیه پرتاب کردند و صحن فیضیه مالامال از خون شهیدان شد و همه جا نشان از ایثار و ایستادگی آنها بود.

روحانی ادامه داد: آن روز که طلاب و مراجع و بزرگان در برابر رژیم نترسیدند و شهید دادند، اگر روحانیت مردم را به مسیر شهادت دعوت می‌کرد، اما خود اول شهید نمی‌داد، این ندا کارگر نمی‌افتاد چرا که پیامبر نیز خود عمل، ایستادگی و فداکاری کرد و آنگاه مردم را به ایثار، فداکاری دعوت کرد و به همین دلیل، این ندا گوش شنوا در سراسر آن روز دنیای اسلام و امروز و فردا دارد و خواهد داشت.

وی تأکید کرد: اگر امام(ره)، خود سینه سپر نمی‌کرد و در روز عاشورای ۴۲ با آن همه خطرات و ده‌ها هزار کماندویی که به قم آمده بودند و اطراف فیضیه و مسیری که امام به سمت فیضیه و خیابان ارم قرار داشتند و خطر هر لحظه برای امام بود، اگر ایشان خود در دریای خطر قرار نمی‌گرفت، فریاد وی در غروب عاشورای سال ۴۲ تأثیرگذار نبود، او خود به میدان آمد.

روحانی اظهار داشت: در انقلاب، قبل از اینکه خانواده‌های دیگر فرزند خود را به میدان مبارزه بفرستند، امام(ره) فرزندان خود را به مبارزه فرستاد، سال ۴۲ امام به زندان رفت، در سال ۴۳ تبعید شد و در همان سال فرزندش دستگیر، زندانی و سپس تبعید شد، اگر امام به زندان نمی‌رفت یا از تبعید می‌هراسید و از تقدیم فرزند مجتهد، عالی‌مقام چون حاج آقامصطفی هراس داشت، انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه، انقلاب با ایثار به پیروزی رسید، گفت:‌ایثار یعنی فرد و خانواده‌ای که منافع، مصالح کشورش، آرمان‌های بزرگش، ارزش‌های مهمش را بر منافع شخص، طایفه، حزب و جناحش ترجیح می‌دهد.

روحانی ادامه داد: آن روزی که چهره ایثار و شهادت بیش از دوران انقلاب ظهور و بروز پیدا کرد، در دفاع مقدس بود، البته در انقلاب هم ایثار، فداکاری، زندان، شکنجه، تبعید بود، اما در دوران دفاع مقدس این امر روشن‌تر در برابر دید همه جهانیان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه انقلاب با ایثار و فداکاری به پیروزی رسید، تأکید کرد: ایثار یعنی منافع و مصالح کشور را بر منافع شخص و حزب و جناح ترجیح داد.

روحانی گفت: ما بعد از انقلاب شرایطمان شرایط جنگ نبود و آن همه گرفتاری ها در نیروهای مسلح ما وجود داشت، امروز هم که ده‌ها برابر آن روز قدرت داریم شرایطمان شرایط جنگ نیست.

رئیس‌جمهور گفت‌: ما اصلاً اهل تجاوز نیستیم توان ما روز به روز بیشتر می‌شود اما قصد تجاوز به کسی را نداریم اما از کشور ملت استقلال و عزتمان با همه وجود دفاع می‌کنیم.

وی افزود: ما در برابر تجاوز باید بایستیم و دفاع کنیم، ملتی که الگویش حسین و تاریخ عاشوراست هرگز در برابر دشمن خم نمی‌شود مقاومت می کند و خدا هم اورا پیروز می‌کند.

نظر شما