شناسهٔ خبر: 85746 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مظفر خبر داد :

اصلاح قانون انتخابات

مظفر43 معاون نظارت مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد زیادی از آیین نامه‌های اجرایی قانون برنامه پنجم توسعه در آستانه بررسی برنامه ششم هنوز ابلاغ نشده است.

به گزارش نماینده، حسین مظفر در گفتگو بامهر در خصوص عدم ابلاغ قانون مربوط به ادغام وزارتخانه‌ها گفت: متاسفانه بعضی از قوانین به موقع ابلاغ نمی‌شود و حتی آیین‌نامه های اجرایی برخی قوانین تا پایان مهلت اجرای قانون ابلاغ نمی‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون برنامه پنجم توسعه یکی از قوانینی است که علی رغم نزدیک بودن زمان به پایان رسیدن مهلت اجرای آن برخی آیین نامه های اجرایی اش ابلاغ نشده است.

مظفر افزود: تعداد زیادی از آیین نامه های قانون برنامه پنجم هنوز ابلاغ نشده است. معاونت نظارت تنها می تواند گزارش این تخلفات را به مجلس بدهد و اختیار پیگیری قضایی این موارد را ندارد.

مظفر در واکنش به اظهارات اخیر وزیر کشور مبنی بر ورود پول های کثیف به انتخابات گفت: در انتخابات باید ملاک شایسته سالاری باشد اگر قدرت و ثروت تعیین کنندهباشد شایسته سالاری را مخدوش می‌کند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: وزارت کشور به عنوان مسئول انتخابات باید با نظارت دقیق اجازه ندهد پول در روند انتخابات تعیین کننده بوده و شایستگی ها را مخدوش کند.

مظفر منابع پول های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات را مهم خواند و گفت: باید منبع پول هایی که نامزدها در روند انتخابات استفاده می کنند به صورت شفاف مشخص شود.

وی ادامه داد: باید نامزد ها به صورت شفاف اعلام کنند پول های انتخاباتی را از چه منبعی با چه انگیزه ای و به چه میزانی دریافت کرده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع نیز در سیاست‌های انتخابات یک بند به همین منظور به تصویب رسانده است که بر اساس آن باید منابع هزینه های انتخاباتی شفافباشد  و  همچنین محدوده کمک های مالی به نامزد های انتخاباتی تعیین شده است.

وی ادامه داد:  بررسی این قانون تا جلسه آینده در مجمع  پایان یافته  و برای بررسی نهایی خدمت مقام معظم رهبری داده می شود و بعد از آن ابلاغ می شود. به نظر می رسد اصلاح قانون انتخابات به انتخابات آینده خواهد رسید

نظر شما