شناسهٔ خبر: 85726 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دستگیری مستشاران آمریکایی عضو داعش سند روشن همکاری آمریکا با تروریست‌هاست

داعش عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: دستگیری مستشاران آمریکایی توسط ارتش عراق نشان می‌دهد که داعش و آمریکا متحد و تکمیل‌کننده یکدیگر در موضوع عراق هستند و آمریکا در صدد براندازی داعش نیست.

به گزارش نماینده، محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو باتسنیم به دستگیری تعدادی از مستشاران آمریکایی در داعش توسط ارتش عراق اشاره کرد و گفت: ما در گذشته اخبار و اطلاعات دقیقی در رابطه با ارسال تجهیزات و امکانات برای داعش توسط آمریکایی‌‌ها داشتیم، به‌طوریکه موارد مستند آن هم وجود داشت، اما این اقدام اخیر که منجر به دستگیری چند مستشار آمریکایی در بین داعش شد، سند کاملا روشنی است که امروز ائتلاف و آمریکا در صدد براندازی داعش نیستند، بلکه اهداف دیگری را دنبال می‌‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها در صدد مدیریت داعش برای رسیدن به اهداف خودشان هستند، افزود: تصور آمریکایی‌ها از داعش این است که اگر این گروهک تروریستی تأمین‌کننده منافع‌شان باشد، مورد حمایت آمریکایی‌ها هستند. اما در جایی که همین داعش بخواهد منافع آنها را به خطر بیاندازد، باید از بین برود. بنابراین داعش فعلی که در عراق است مورد حمایت آمریکایی‌هاست، اساسا آمریکایی‌ها آن را ایجاد کرده‌اند و اسنادش هم روشن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه، اظهار داشت: پیش از این تجهیزاتی از طریق عوامل آمریکایی‌ها به داعش ارسال شده بود که امروز هم شاهد حضور مستشاران در بین نیروهای داعش هستیم که توسط ارتش عراق دستگیر شده‌اند که این امر، این نکته را کاملا برای افکار عمومی دنیا روشن می‌کند که داعش ساخته و پرداخته آمریکایی‌هاست و از آنها حمایت می‌کند.

جوکار با بیان اینکه آمریکایی‌ها همواره عنوان می‌کنند که مخالف داعش هستند و در راستای براندازی آن اقدام می‌کنند، تصریح کرد: این همان سناریوی قبلی است که تروریست‌ها را به دو دسته خوب و بد تقسیم می‌کنند. در این مقطع ترویست‌ بد، تروریست‌هایی هستند که منافع آمریکایی‌ها را به خطر می‌اندازند.

وی اضافه کرد: دستگیری مستشاران آمریکایی توسط ارتش عراق نشان می‌دهد که داعش و آمریکا متحد و تکمیل‌کننده یکدیگر در موضوع عراق هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه ائتلاف ۴۰ کشور علیه داعش اصلا شکل نگرفت و بیشتر از ۸ کشور اقدام نکردند، خاطر نشان کرد: این ائتلاف اصلا وجود خارجی ندارد، اینها در حرف و شعار بود و با توجه به جنایت‌هایی که داعش در عراق انجام می‌داد، اینها می‌خواستند به افکار عمومی دنیا اعلام کنند که ما هم مخالف داعش هستیم و تشکیل ائتلاف را دنبال کردند.

نظر شما