شناسهٔ خبر: 85722 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بیاتیان:

دولت دیگر تمایلی برای حمایت از نعمت‌زاده ندارد

بیاتیان43 دبیر کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از عملکرد محمدرضا نعمت‌زاده گفت: وزارت صنعت به یک شرکت سهامی عام تبدیل شده که معاونان وی از سیاسیون هستند.

به گزارش نماینده، سیدمحمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با انتقاد از عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: انتظار می‌رفت تا وزیر صنعت با توجه به سوابقش عملکرد مثبتی را در این وزارتخانه داشته باشد اما این انتظار برآورده نشد؛ شاید یکی از دلایل این باشد که آقای نعمت‌زاده پیش از این مدیریت یک مجموعه کوچک‌تر به نام وزارت صنایع و معادن را برعهده داشته است.

وی افزود: معضل دیگر این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت به یک شرکت سهامی عام تبدیل شده که هریک از بزرگان دولت و سیاسیونی که در درون دولت هستند یکی از معاونت‌های این وزارتخانه را در اختیار گرفته‌اند. طبیعتا این معاونین، معاونین وزیر صنعت نیستند و هریک خود را وزیری می‌دانند که با مجموعه‌ای خارج از وزارتخانه ارتباط دارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین اظهار داشت: تاریخ مصرف شناخت آقای نعمت‌زاده از حوزه صنعت گذشته و وی مدیر امروزی نیست و نمی‌تواند پاسخگوی وضعیت فعلی حوزه صنعت و معدن باشد و عدم هماهنگی در دولت نیز مزید بر علت شده تا وزارت صنعت آنچنان که باید کارایی لازم را نداشته باشد.

بیاتیان اضافه کرد: علی‌رغم حمایت همه‌جانبه آقای رئیس‌جمهور از وزیر صنعت در جریان رای اعتماد وزرا، امروز به نظر می‌رسد که دولت هم تمایل و رغبتی برای حمایت از وی ندارد.

«در کل عملکرد آقای نعمت‌زاده در وزارت صنعت عملکرد مثبتی نبوده و اگر با این روش کار ادامه داشته باشد حوزه تولید، صنعت و معدن ما با مشکلات جدی مواجه می‌شود.»

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت: وضعیت امروز صنایع و معادن کشور وضعیت مناسبی نیست و این وزارتخانه نیاز به تغییر دارد و در صورت تغییر باید اجازه داده شود تا وزیر مربوطه معاونینش را خود انتخاب کند.

نظر شما