شناسهٔ خبر: 85653 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

افتخاری:

لزوم هوشیاری وزارتخانه‌های اطلاعات و امور خارجه درباره یک سفر

افتخاری43 سخنگوی فراکسیون زنان و خانواده مجلس، با اشاره به نکاتی درباره سفر ماه جاری نمایندگان برخی تشکل‌های مردم‌نهاد حوزه زنان به نیویورک، بر لزوم هوشیاری وزارتخانه‌های خارجه و اطلاعات دراین زمینه تأکید کرد.

به گزارش نماینده، لاله افتخاری در گفتگو با مهر،  با اشاره به برنامه سفر یک گروه حدود ۱۰۰ نفره از اعضای تشکل‌های مردم نهاد حوزه زنان به نشست کمیسیون مقام زن در نیویورک که طی ماه جاری انجام خواهد شد، گفت: موضوع این سفر را در کمیته بین الملل شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده بررسی کرده ایم و در این جلسه، گزارشی از طرف معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ارائه شد؛ مسئولان معاونت امور زنان و خانواده معتقدند، این افراد خودشان به این سفر می روند.

وی افزود: در جلسه کمیته بین الملل محتوای مطالبی را که قرار است از سوی مسئولان معاونت امور زنان و خانواده ارائه شود، مورد بحث و بررسی قرار دادیم و ملاحظات حاضران نیز مطرح شد؛ همچنین نکات احتیاطی و خط قرمزها نیز مورد تاکید قرار گرفت که همگی باید رعایت شود.

سخنگوی فراکسیون زنان و خانواده مجلس ادامه داد: در این جلسه همچنین گزارش ۴ یا ۵ سازمان مردم‌نهادی که قرار است با حمایت معاونت زنان و امور خانواده به این سفر بروند مدنظر اعضای کمیته بود که تاکید شد باید شرح وظایف آنها و ملاحظاتی که مورد تاکید است رعایت شود.

افتخاری اظهار داشت: مسئله دیگری که در رابطه با این سفر مطرح است و ما نیز از وزارتخانه های امور خارجه و اطلاعات انتظار داریم که نظارت کافی بر آن داشته باشند، این است که تعدادی از NGO ها با دستورکارهای مختلف قصد عزیمت به این سفر را دارند که متاسفانه هم از نظر حوزه فعالیت میتوانند به ایالات مختلف آمریکا بروند و هم برخلاف دولتی ها و مجلسی ها می توانند ویزای سه ماهه داشته باشند و هم اینکه چارچوب کار آنها مشخص نیست و برعکس سال های گذشته، امسال بیش از همه به آنها ویزای زودهنگام داده اند و رفتن آنها نیز باعث خیر مقدم و خوشحالی خانم شیرین عبادی شده است.

کوتاهی شود، مجلس برخورد می‌کند

وی تأکید کرد: اینها نکات و کدهایی است که باید مسئولان امنیتی و نظارتی دقت کنند و مجلس نیز قطعا اگر کوتاهی در این زمینه صورت بگیرد، برخورد جدی خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به ما گفته است که در این رابطه هیچ ورود و حمایتی نسبت به این تعداد از «ان جی او» ها ندارند، اما انتظار ما این است که هم این معاونت نظارت و دقت کافی داشته باشد و هم دستگاه های امنیتی.

افتخاری گفت: با توجه به هزینه های کلانی که به ازای هر نفر ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان برآورد شده است و نیز استقبالی که طرف مقابل از برخی از این افراد انجام می دهد، باید بررسی شود که مجموعه این نکات چه مفهومی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز شنبه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، مجدداً این موضوع بررسی میشود.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۲-۱۸ ۰۷:۰۵ 0 0

    توی این کمبود بودجه کشور چ لزومی دارد عده ای بسیار زیاد برای سفر بی مورد وپوچ ب ینگه دنیاسفرکنن ،هردم از این باغ بری میرسد،خدایا مارا از دست عده ای مسئول کج فهم ومغرص نجات بده اخ این بیت المال مگه مال پدرتون هس ب شما رسیده ما که راصی نیستیم خدا ازتون نگذره با این معرکه هاتون هرروز ب راه انداختین
                                

نظر شما