شناسهٔ خبر: 85642 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

زاهدی مطرح کرد:

دعوت مجلس از رئیس دانشگاه آزاد برای توضیح در مورد جذب اعضای هیئت علمی

زاهدی43 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از دعوت حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد به کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش نماینده، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم از دعوت حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد به کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: با توجه به اینکه نمایندگان محترم مجلس در هفته جاری برای سرکشی به حوزه انتخابیه رفته‌اند، کمیسیون تعطیل است، لذا بعد از تعطیلات عید نوروز از آقای میرزاده دعوت خواهیم کرد تا به کمیسیون آموزش و تحقیقات بیایند.

وی افزود: مسائل زیادی در مورد دانشگاه آزاد وجود دارد که باید در مورد آن صحبت کنیم؛ از جمله این مباحث، مسئله شهریه دانشگاه آزاد و مباحث مربوط به تحصیلات تکمیلی است. قرار بود دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد تا اردیبهشت‌ماه سامان‌دهی شود تا بتوانند اعضای هیئت علمی مورد نظر را جذب کنند تا مشکلی پیش نیاید؛ بر همین اساس با دعوت از آقای میرزاده می‌خواهیم از آخرین کارهای صورت گرفته اطلاع کسب کنیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد افزایش شهریه دانشگاه آزاد نیز اظهار داشت: افزایش شهریه در دانشگاه آزاد در اختیار هیئت امنای دانشگاه است، بنابراین اگر هیئت امنای دانشگاه مصوب کرده باشد، وزیر علوم هم تأیید کرده باشد، مجلس نمی‌تواند دخالت کند، البته ممکن است توصیه‌ای داشته باشیم که شهریه‌ها افزایش زیادی نداشته باشد ولی بر اساس اساسنامه دانشگاه آزاد مجلس نمی‌تواند دخالت کند.

نظر شما