شناسهٔ خبر: 85591 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور:

بسیاری از زیرمجموعه‌های نعمت‌زاده مالیات نمی‌دهند

عسکری/2 رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در واکنش به انتقادات اخیر وزیر صنعت از نظام مالیاتی گفت: این سازمان در چارچوب قانون مالیات دریافت کرده و فراتر از آن عمل نکرده است.

به گزارش نماینده، علی عسکری در گفت‌وگو با تسنیم در واکنش به انتقادات اخیر وزیر صنعت از مالیات ارزش افزوده و سکان‌داران مالیاتی کشور، اظهار داشت: اگر کارهای آقای نعمت‌زاده ایراد ندارد کارهای ما هم ایراد ندارد.

وی با تأکید بر "ما هم بلدیم انتقاد کنیم"، گفت: سازمان امور مالیاتی کشور در چارچوب قانون مالیات گرفته و فراتر از آن ریالی دریافت نکرده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: اگر قانون درست اجرا می‌شود کسی نباید ناراحت شود؛ بسیاری از همان کسانی که در حوزه آقای نعمت‌زاده فعالیت می‌کنند مالیات نمی‌دهند.

عسکری با اشاره به "قانون فشار حالی‌اش نمی‌شود" تصریح کرد: طی ۱۱ماهه سال جاری ۵۲هزار میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی وصول شده و تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۵۷هزار میلیارد تومان برسد.

به گزارش تسنیم، روز گذشته محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت با اشاره به پافشاری مسئولان مالیاتی کشور بر ادامه روند فعلی در اخذ مالیات بر ارزش افزوده تصریح کرد: تا امروز سکان‌داران مالیات کشور روی حرف خود اصرار می‌ورزند و در اصول فعلی این قانون توافق نمی‌کنند.

 

 

 

نظر شما