شناسهٔ خبر: 85571 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حجت‌الاسلام‌ محمدیان:

تعیین رئیس دانشگاه تهران؛ بعد از نوروز ۹۴

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدیان/2 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با توجه به اینکه شورا تا قبل از عید دیگر جلسه ندارد، تعیین تکلیف رؤسای دانشگاه‌های تهران و فرهنگیان عملا به بعد از عید موکول می‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره علت تعیین تکلیف نشدن ریاست دانشگاه تهران در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: این مساله را از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بپرسید؛ موضوع در جلسات مطرح نشد که نظر داده شود.

وی در رابطه با هشدار نهادهای نظارتی نسبت به طولانی شدن دوره سرپرستی برخی دانشگاه ها از جمله دانشگاه تهران، تصریح کرد: این موضوع باید در شورا مطرح شود تا نظر داده شود و تا وقتی در دستور کار قرار نگیرد، نمی توان نظر داد؛ در رابطه با دانشگاه فرهنگیان نیز وضعیت همینطور است و اصل موضوع در جلسه مطرح نشده است.

حجت‌الاسلام محمدیان درباره فضای عمومی جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به روسای پیشنهادی دانشگاه تهران و دانشگاه فرهنگیان نیز افزود: تاکنون بیش از ۸۰ رئیس دانشگاه در شورا تایید شده اند و ممکن است چند مورد نیز باشد که نظر اعضای شورا متفاوت باشد، اما اصل موضوع ریاست این دو دانشگاه هنوز در شورا مطرح نشده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به پرسشی درباره دلیل تعلل شورا نسبت به این موضوع تاکید کرد: رئیس جلسه باید موضوع را مطرح کند تا اعضای شورا رای بدهند، اما فعلا مطرح نشده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان تصریح کرد: تا قبل از عید قطعا شورا جلسه ای ندارد، بنابراین تعیین تکلیف رؤسای دانشگاه های تهران و فرهنگیان به بعد از عید موکول می‌شود.

نظر شما