شناسهٔ خبر: 85512 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

خرازی: ریشه کنی داعش مدت‌ها طول می‌کشد

خرازی سفیر اسبق ایران در فرانسه: داعش یک پدیده بسیار پیچیده‌ای است که نمی‌توانیم با یک عملیات بگوییم این پدیده حل شده است و ریشه کنی آن مدت‌ها طول می‌کشد.

به گزارش  نماینده "صادق خرازی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه قدرت مانور داعش روز به روز کمتر می‌شود و رو به ضعف می‌رود، تاکید کرد: وضعیت داعش از حالت آفندی به پدافندی رسیده و این مهم‌ترین عنصری است که ما می‌توانیم از این عملیات‌های متعدد نتیجه بگیریم. 

سفیر اسبق ایران در فرانسه رسیدن داعش به حالت پدافندی را نشانه‌ای از تلاش آن‌ها برای حفظ حیاتشان برشمرد.  

این عضو اسبق شورای عالی پدافند ملی جریان رادیکالیسم و اشتباهات آمریکایی‌ها و غربی‌ها را در رشد پدیده ویروسی داعش خیلی موثر خواند و گفت: داعش یک غده سرطانی است که توانسته با شعارهای دروغین و فریبندگی دینی و ایدئولوژیک یک پایگاه و جایگاهی در دنیای امروز پیدا کند.  

خرازی افزود: داعش یک پدیده بسیار پیچیده‌ای است که نمی‌توانیم با یک عملیات بگوییم این پدیده حل شده است و ریشه کنی آن مدت‌ها طول می‌کشد.  

وی پاکسازی عراق از داعش را نیازمند همکاری جهانی و بین المللی برشمرد و تصریح کرد: عراقی‌ها خودشان هم اهتمام دارند که داعش ریشه کن شود و مسیری که وجود دارد، در حال حرکت به این سمت است، ولی این امری نیست که با یک عملیات محقق شود.  

نظر شما