شناسهٔ خبر: 85489 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

امير خجسته

مأموریت مجلس به کمیسیون شوراها درباره رصد ورود زودرس گروه‌ها به انتخابات

خجسته43 رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از مأموریت جدید هیئت‌رئیسه مجلس به کمیسیون متبوعش در زمینه رصد ورود زودرس برخی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی به انتخابات خبر داد.

به گزارش نماينده، امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، از مأموریت جدید هیئت‌رئیسه مجلس به کمیسیون شوراها در زمینه رصد ورود زودرس برخی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی به انتخابات خبر داد و گفت: با توجه به اینکه برخی از تشکیلات بحث انتخابات را زود شروع کرده‌اند، هیئت‌رئیسه مجلس از کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درخواست کرده‌ که در این زمینه بررسی داشته باشد.

وی ادامه داد: بیش از یک سال تا انتخابات مجلس شورای اسلامی فرصت داریم و نباید کشور را از حالت کاری به حالت انتخاباتی تبدیل کنیم، چرا که این موضوع به کشور آسیب وارد می‌کند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: اگر فکر مسئولان کشور و تشکل‌های سیاسی به سمت انتخابات زودرس برود، قطعاً از خدمت به مردم مغفول می‌مانند و کشور را انتخاباتی کرده و این موضوع آسیب جدی به مردم و کشور وارد می‌کند.

خجسته تأکید کرد: در شرایط فعلی معیشت و اشتغال مردم مهم است و نباید از این دو موضوع غفلت کرد؛ ما نیز در کمیسیون شوراها به عنوان کمیسیون تخصصی در حال پیگیری و مراقبت در عدم ورود به انتخابات زودرس هستیم.

وی گفت: از همه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی درخواست‌ می‌کنیم اجازه ندهند کشور انتخاباتی شود و در زمان مشخص شده به موضوع انتخابات بپردازند و زود به مقوله انتخابات ورود پیدا نکنند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یادآور شد: تشکل‌های دولتی و غیردولتی هم‌اکنون باید به امور مردم یعنی معیشت و اشتغال بپردازند؛ اگر فضای کشور انتخاباتی شود کسانی که ضرر می‌کنند، مردم هستند. مردم نیز راضی نیستند که مشکلات آنها مغفول بماند و به انتخابات پرداخته شود.

خجسته در پایان گفت: کمیسیون شوراهای مجلس هم‌اکنون در حال رصد فضای کشور و بررسی و مراقبت از گروه‌ها و تشکل‌هایی است که به انتخابات ورود زودرس دارند و اگر احزاب و تشکل‌های سیاسی به این توصیه ما گوش ندهند، ناچاریم که اسامی این گروه‌ها را اعلام کنیم.

نظر شما