شناسهٔ خبر: 85484 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سيدهادي حسيني :

حذف وابستگی به درآمدهای نفتی لازمه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

سیدهادی حسینی 43 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تاکنون دولت و مجلس هیچ اقدام عملیاتی منسجمی برای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام نداده‌اند، گفت: حذف وابستگی به درآمدهای نفتی لازمه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش نماينده، سیدهادی حسینی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه مسئولان به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، گفت: متأسفانه تاکنون پیگیری اقتصاد مقاومتی از سوی دولت و مجلس فقط به شعار و حرف ختم شده است که این اصلا درست نیست.

وی با بیان اینکه لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی پیگیری نیل به حذف وابستگی به نفت و درآمدهای آن است، افزود: استفاده از ظرفیت کشور در زمینه ارتقای سطح تولیدات داخلی یکی از راهکارهایی است که دولت و مجلس باید با همکاری و تعامل یکدیگر برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی سرلوحه کار خود قرار دهند.

حسینی همچنین ضمن انتقاد از عملکرد دولت و مجلس برای تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: تاکنون دولت و مجلس هیچ اقدام عملیاتی منسجمی برای تحقق اقتصاد مقاومتی انجام نداده‌اند.

وی با بیان اینکه برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی علاوه بر اصلاح برخی قوانین باید شیوه اجرای قانون نیز تغییراتی داشته باشد، گفت: تنها راه نجات کشور در بحث اقتصاد مقاومتی، تکیه بر عوامل نیروی انسانی کشور، توجه به توانمندی‌‌ها و درآمدهای داخلی و همچنین تولیدات ملی است که دولت و مجلس باید به آن توجه داشته باشند، گفت: هدایت مردم برای مشارکت در تمامی امور یکی از راهکارهایی است که به تحول اساسی در وضعیت اقتصادی و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی منجر می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین با تأکید بر اینکه مردم همانند دوران دفاع مقدس باید کمک‌رسان کشور در تمامی امور آن باشند، گفت: مسئولان باید با در نظر گرفتن سازوکاری مناسب به حضور مردم در صحنه به صورت بسیجی‌وار کمک کنند.

حسینی، اضافه کرد: وظیفه سنگینی بر دوش دولت و مجلس برای تحقق اقتصاد مقاومتی قرار داده شده است و ما نیز در مجلس از هیچ کوششی برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری درباره تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کوتاهی نمی‌کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما