شناسهٔ خبر: 85468 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

از سوی مرکز پژوهش‌ها

همایش سیاست‌های فناوری و نوآوری در برنامه ششم برگزار می‌شود

پژ وهشها43 رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از برگزاری همایش «سیاست‌های فناوری و نوآوری در برنامه ششم توسعه» در هفته آینده در این مرکز خبر داد.

به گزارش نماينده به نقل از فارس، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از برگزاری همایش «سیاست‌های فناوری و نوآوری در برنامه ششم توسعه» خبر داد و گفت: این همایش با سخنرانی محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و حضور جمعی دیگر از وزرا، رؤسای کمیسیون‌های مجلس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و صاحب‌نظران روز سه‌شنبه ۱۹ اسفندماه سال‌جاری در سالن مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.
وی افزود: همایش سیاست‌های فناوری و نوآوری در برنامه ششم توسعه در راستای تبیین الزامات سیاست فناوری و نوآوری در برنامه ششم توسعه و به منظور تحقق سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص «علم و فناوری» از طریق انسجام بخشی در سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی در حوزه علم و فناوری، برگزار می‌شود.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس در تبیین محورهای همایش، تصریح کرد: «سیاستگذاری در نظام ملی نوآوری»، «سیاست‌های حمایت از تجاری‌سازی فناوری و نوآوری»، «اولویت‌ها و سیاست‌های کلان بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات»، «اولویت‌های سیاستگذاری حوزه زیست فناوری و چگونگی اجرای آنها» و «اولویت‌های سیاستگذاری در حوزه هوانوردی» جزء محورهای برگزاری این همایش یک‌روزه هستند.
وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای تدوین برنامه ششم توسعه جهت انسجام، هماهنگی، سازگاری و انطباق با اوضاع و احوال و شرایط حاکم بر اقتصاد کشور امری ضروری است که در این راه مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان بازوی پژوهشی مجلس شورای اسلامی نقش مهمی در کلان برنامه ایفا می‌کند.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه ارتباط با نخبگان و صاحب‌نظران کشور و دریافت نظرات و پیشنهادات آنها با تکیه بر آسیب‌شناسی برنامه‌های پیشین به خصوص برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه و شناسایی اولویت‌های سیاستگذاری فناوری و نوآوری در برنامه ششم توسعه را هدف اصلی برگزاری این همایش برشمرد.
جلالی تأکید کرد: نشست‌های تخصصی حول هر یک از محورهای همایش نیز در روزهای شنبه و یکشنبه مورخ ۱۶ و ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار می‌شود که  خلاصه‌ای از مباحث ارائه شده در این نشست‌ها، دراختیار سخنرانان محترم همایش مذکور قرار گرفته و در همایش ارائه خواهد شد.

نظر شما