شناسهٔ خبر: 85463 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

انواری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه:

راهبردهای کمیته امداد(ره) در ۴ محور عملیاتی شده است

انواری/2 سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت:در سال جاری نقشه راه کشور توسط رهبر معظم انقلاب ترسیم شد و اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مطرح شده است که کمیته امداد امام خمینی(ره) راهبردهای اجرایی خود را با الهام از نقشه راه مقام معظم رهبری و انگیزه الهی در ۴ محور عملیاتی کرده است.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، حسین انواری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه بیش از سه دهه است که کمیته امداد امام خمینی(ره) بی منت به اقشار محروم خدمت رسانی می‌کند و این امر را با همراهی قوه قضاییه و قوه مقننه انجام داده و در جهت کمک به کم بضاعتان و افراد شریفی که قدرت دفاع ندارند اقدام می‌کند، افزود: برخی افراد در بحران زندگی می‌کنند و توان مالی ندارند بنابراین کمیته امداد امام (ره) لازم می‌داند با همیاری و همکاری‌ها، در جهت کمک به این افراد گام بردارد.

وی با بیان اینکه مجموعه فعالیت کمیته امداد امام (ره) پیوند دهنده دلها بوده و پیام آور فرهنگ نوع‌دوستی و تعاون است، عنوان کرد: گفتمان امام خمینی(ره) مطابق با گفتمان امام(ره) و رهبر معظم انقلاب است که با پافشاری بر اصول و ارزش‌های انقلابی در جهت خشنودی محرومان حرکت می‌کند. کمیته امداد از یک طرف آرامش دلهای پریشان و از جهتی بروز دهنده عواطف و محبت در جامعه است و قصد دارد از دو بلای جانسوز فقر و تکاثر در کشور جلوگیری کند. احسان و انفاق تکلیف اجتماعی است و موجب آسایش روحی مردم می‌‌شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه  مسئله رفاه و تأمین اجتماعی راهی برای مقابله با تهدیدهای اجتماعی در جامعه است، گفت: در نظام جمهوری اسلامی کشور متعلق به مردم است و نظام بدون خواست مردم تحقق نمی‌یابد و مردم سالار خود هستند و آسایش مردم موجب پیشرفت در کشور می‌شود بنابراین باید در این زمینه توجه بیشتری داشته باشیم.

انواری با بیان اینکه شادابی و رضایت محرومان موجب تقویت دولت‌ها می‌شود، افزود: اصل عزت و کرامت انسانی، تکریم انسان‌ها به جای ترحم باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین اولویت در برنامه‌ها باید در خصوص اقشار آسیب‌پذیر باشد. سبقت در خیرات باید توسعه یابد و در جهت عدالت در توزیع فرصت‌ها و امکانات بین محرومان باید گام برداریم.

وی با تأکید براینکه جایگاه سالمندان باید بازنگری شود، اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار ممکن است همسر خود را از دست داده یا طلاق گرفته باشند بنابراین باید برای آسایش آنها اقدامی اساسی صورت گیرد. توسعه کارآفرینی در اقشار ضعیف و آسیب پذیر باید صورت گیرد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت:در سال جاری نقشه راه کشور توسط رهبر معظم انقلاب ترسیم شد و اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مطرح شده است که کمیته امداد امام خمینی(ره) راهبردهای اجرایی خود را با الهام از نقشه راه مقام معظم رهبری و انگیزه الهی در ۴ محور عملیاتی کرده است. در واقع تعالی فرهنگ استحکام خانواده، گسترش شبکه نیکوکاری با همکاری محلات مدنظر قرار گرفته است و کمیته امداد امام خمینی(ره) بیش از پیش به نهاد خانواده و جایگاه زنان توجه کرده و معتقد است باید این اقشار بخصوص زنان سرپرست خانوار از عزت کافی و درخور برخوردار باشند.

انواری با اشاره به اینکه هویت دینی نوجوانان و جوانان در خانواده‌های کم بضاعت باید مدنظر قرار گیرد، افزود: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید در اولویت برنامه‌ها باشد و توانمندسازی حرفه‌ای و توسعه اشتغال خرد و کوچک در جهت خودکفایی محرومان باید راهکار اساسی از چرخه فقر در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد. حضور و مشارکت مردم در تمام صحنه‌ها از جمله حمایت از محرومان باید تقویت شده و به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه امسال مانند سال‌های گذشته شور نیکوکاری در سالروز تأسیس کمیته امداد امام راحل در ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اسفندماه با شعار اکرام فاطمی شور نیکوکاری در سراسر کشور به اجرا درآمد، اظهار داشت: امیدواریم آثار خیر این جشن نیکوکاری در استحکام خانواده محرومان موثر واقع شود. یکی از عناصر ثروت ملی سرمایه اجتماعی است که باید از آن حفاظت کرد.  

نظر شما