شناسهٔ خبر: 85280 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبرداد:

احتمال جایگزینی اعضای شورای شهر ۲ استان به دلیل اثبات تخلفات

مصطفی افضلی‌فرد43 سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود برخی پرونده های تخلف مربوط به انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا در این کمسیون گفت: این پرونده ها مربوط به دو استان است که به توجه به اثبات تخلفات، احتمال جایگزینی اعضای شورا تا یک ماه دیگر وجود دارد.

مصطفی افضلی فرد  در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی درگفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: برخی پرونده ها در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی وجود دارد که مربوط به انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهرو روستا در سال ۹۲ است.

وی با بیان اینکه برخی فکر می کنند اگر تخلفی انجام داده اند با گذشت زمان فراموش می شود، تصریح کرد: کسانی که تخلفی را مرتکب شده اند مطمئن باشند این تخلفات در صورت اثبات، قطعا رسیدگی می شود و اگر کسی به ناحق وارد شورای شهر شده باید جای خود را به کسی بدهد که حق او ضایع شده است.

سخنگوی  کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: تخلفات انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا که در کمیسیون اصل ۹۰صحت آن اثبات شده مربوط به دو استان کشور است که این کمیسیون به صورت مکتوب اعلام کرده تا کسانی که حقشان ضایع شده جایگزین شوند.

افضلی فرد اظهارداشت: بررسی این پرونده ها در مواردی به عهده شورای حل اختلاف استان ها گذاشته شده که نمایندگان عضو این شورا نظرشان بر این است که مجموعه اعضای شورا باید جا به جا شوند که ما ابلاغ کردیم آنچه برآیند جلسه شورای حل اختلاف است اعلام شود تا کمیسیون براساس آن اقدام کند.

وی ادامه داد: تصمیم گیری در خصوص این موضوع تا یک ماه آینده اعلام و نسبت به آن اقدام خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به بررسی شکایت برخی کشاورزان فرحزاد در این کمیسیون گفت: با توجه به اینکه در این زمینه مانع قانونی وجود داشت و باید از طرف یک دادگاه صالحه تایید می شد زمینه این اقدام فراهم شده و به محض تایید دادگاه صالحه شهرداری باید زمین را به آن ها بازگرداند یا مبلغ آن را پرداخت کند.

نظر شما