شناسهٔ خبر: 85275 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

محجوب:

یافتن راهکاری برای رکود اقتصادی بر کاهش تورم اولویت زمانی دارد

محجوب43 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تشدید یا ثبات رکود در برابر تورم به مثابه یک سرطان در برابر سردرد است بنابراین ما اول باید برای سرطان علاجی پیدا کنیم سپس به دنبال درمان سردرد برویم.

به گزارش نماینده، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در ارزیابی خود از کارنامه اقتصادی دولت در سال ۱۳۹۳ گفت: این ارزیابی کار دشواری است زیرا عملکرد اقتصادی مجموعه‌ای از فعالیت‌های خود دولت و آثاری است که در عرصه اقتصاد باقی است.

وی ادامه داد: ما در سال ۹۳ کماکان با موضوع رکود در عرصه‌های مختلف روبه‌رو بودیم و شاید همانطور که رئیس‌جمهور در ابتدای مسئولیت اعلام کرد یکی از معضلات اقتصاد کشور رکود است که رکود تورمی بدترین نوع آن است ولی به واسطه انتظاراتی که بازار داشت ما در سال ۹۳ رکود سنگینی اگرچه در یک ماه آخر شاهد رونق بازار هستیم اما این پاسخ‌گوی حجم فعالیت‌ها و اقدامات کسانی که کالای انباشتی قابل ملاحظه‌ای داشتند نیست.

محجوب گفت: بنابراین دولت باید سال ۹۴ را با احتیاط کامل شروع کند تا در مسیر رکود قدم برندارد و همه می ‌دانیم که برای کنترل تقاضا و تورم نیازمند محدود کردن بازار هستیم و وقتی بازار را محدود می‌کنیم خود به خود رکود رخ می‌دهد، از این حیث اقدام دولت در اینجا بیشتر به اقدام کسانی شبیه است که عملیات آکروباتیک انجام می‌دهند.

وی تصمیم دولت را نیازمند عملیاتی پیچیده دانست و افزود:‌ با پی گرفتن راه‌‌کارهای معمول سال‌های ۹۲ و ۹۳ هرچند موجب بهبودی‌های محدود در امر تورم شد، ولی از طرف دیگر باعث تشدید رکود شد لذا باید تورم به نوعی کنترل شود که ما به رونق بیشتر بیندیشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تشدید یا ثبات رکود در برابر تورم به گفته اقتصاددانان به مثابه یک سرطان در برابر سردرد است بنابراین ما اول باید برای سرطان علاجی پیدا کنیم سپس به دنبال درمان سردرد برویم.

وی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم سرطان را متحمل شویم تا سردرد نکشیم و از این حیث نیازمند هم‌اندیشی تصمیم‌گیران عرصه اقتصاد کشور جهت مطالعه نتایج اقدام دولت در کاهش تورم در سال ۹۳ بوده اما باید بررسی شود که چرا دولت نتوانست رونق را به ارمغان بیاورد.

نظر شما