شناسهٔ خبر: 85273 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بروجردی در دیدار مدیر بخش خاورمیانه‌ای وزارت خارجه انگلیس:

لندن برای ایجاد فضای جدید با ایران باید تلاش زیادی را برای زدودن ذهنیت منفی افکار عمومی ملت انجام دهد

بروجردی43 رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار ادوارد اوکدن گفت: لندن برای ایجاد فضای جدید با ایران باید در مناسبات فی‌مابین تلاش زیادی را برای زدودن ذهنیت منفی افکار عمومی ملت ایران انجام دهد.

به گزارش نماینده به نقل ازفارس، ادوارد اوکدن مدیر بخش خاورمیانه‌ای وزارت خارجه انگلیس پیش از ظهر امروز سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۹۳ و علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

علاءالدین بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه عملکرد دولت انگلیس در روابط با ایران گفت: لندن برای ایجاد فضای جدید در مناسبات فی‌مابین با ایران باید تلاش زیادی را برای زدودن ذهنیت منفی افکار عمومی ملت ایران انجام دهد.

وی در ادامه به مواضع کنونی لندن در مورد تحریم‌ها و موضوع هسته‌ای و تروریسم اشاره کرد و افزود: مواضع کنونی لندن در مورد تحریم‌ها و موضوع هسته‌ای ایران و بسیاری موارد دیگر کمکی به ایجاد فضای جدید در روابط دوجانبه نمی‌کند.

وی سپس ابراز امیدواری کرد که لندن با اتخاذ رویکردهای جدید گام‌های اساسی در جهت پیشبرد همکاری‌های دو کشور بردارد.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اتخاذ سیاست‌های دوگانه غرب در قبال موضوعاتی مانند دموکراسی، انتخابات آزاد و مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد: بی‌توجهی غرب به خواست عمومی مردم بحرین برای انجام انتخابات آزاد و بر اساس رویه‌های معمول بین‌المللی و عدم مبارزه جدی با تروریسم در منطقه پیامدهای نامطلوبی برای امنیت و آرامش در منطقه و جهان دارد.

وی همچنین با تأکید بر سیاست اصولی کشورمان در مبارزه قاطع با گروه‌های تروریستی گفت: تروریسم خطری جدی برای امنیت و پیشرفت تمام ملت‌ها است و اتخاذ سیاست‌های نادرست موجب تقویت و رشد گروه‌های تروریستی در منطقه خواهد شد.

بروجردی با اشاره به اوضاع سوریه و سیاست‌های نادرست غرب در کشور تصریح کرد: بی‌توجهی به حاکمیت ملی سوریه و کمک به هجوم هزاران تروریست‌ به خاک این کشور سبب ایجاد شرایط کنونی در سوریه شده که ادامه آن به نفع هیچ کس نخواهد بود و همه از آن زبان خواهند دید.

در این دیدار همچنین ادوارد اوکدن مدیر بخش خاورمیانه‌ای وزارت خارجه انگلیس با تأکید بر اهمیت تقویت روابط با کشورمان گفت: باید با نگاه به آینده فضای جدیدی در مناسبات دو کشور ایجاد شود.

وی همچنین با بیان اینکه مردم و دولت انگلیس احترام خاصی برای فرهنگ و تاریخ ملت قائل هستند، گفت: علاقمندیم فصل جدیدی در مناسبات فی‌مابین بگشاییم.

اوکدن همچنین ابراز امیدواری کرد که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵  به نتایج مثبت دست یابد.

مدیر بخش خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس با اشاره به وجود برخی مشکلات در روابط دو کشور ادامه داد: لندن تلاش خود را برای این مسائل که نفع دو کشور است، خواهد کرد.

وی در پایان با تأکید بر سیاست انگلیس در مبارزه با گروه تروریستی داعش یادآور شد: لندن در مبارزه با این گروه تروریستی جدی و مصمم است.

نظر شما