شناسهٔ خبر: 85271 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فراکسیون فلسطین و مقاومت اسلامی مجلس در بیانیه‌ای اعلام کرد

محکومیت اقدام مصر در تروریست اعلام کردن گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین

بیانیه 43 فراکسیون فلسطین و مقاومت اسلامی مجلس با صدور بیانیه‌ای در محکومیت اقدام مصر در تروریست اعلام کردن گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین، اعلام کرد: مصر و همه کشورهای اسلامی باید در جبهه حامیان فلسطین باشند.

به گزارش نماینده به نقل ازفارس، فراکسیون فلسطین و مقاومت اسلامی مجلس در بیانیه‌ای اقدام مصر در تروریستی اعلام کردن گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطینی را محکوم کرد.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

حکم یکی از محاکم کشور مصر در اعلام جنبش اسلامی فلسطین به عنوان یک جریان تروریستی، اقدام خطرناکی است که حقایق را تزویر کرده و ارزش‌های مورد احترام امت اسلامی را مورد حمله قرار می‌دهد، به همین دلیل این اقدام برای هیچ فرد آزاده‌ای به ویژه نمایندگان مردم در کشور اسلامی و انقلابی ایران نمی‌تواند قابل قبول باشد زیرا:

۱- بر پایه تعاریف سیاسی معروف و مقبول نظام بین‌المللی، جریانی تروریستی است که کورکورانه مردم غیرنظامی را هدف خشونت خود قرار می‌دهد، اما حرکت اسلامی فلسطین در حال حاضر یکی از مهم‌ترین جریان‌های فلسطینی است که در چارچوب دفاع مشروع، عموما دشمن اشغال گر صهیونیستی را هدف مبارزه خود قرار می‌دهد و این واقعیت را نمایان می‌کند که جریان‌های مقاومت هیچ‌گاه نمی‌توانند جریانی تروریستی باشند.

۲- مقاومت در فلسطین و لبنان در حال حاضر شریف‌ترین جریانی است که در سراسر جهان اسلام به نمایندگی از امت اسلامی در خط مقدم جبهه رویارویی با دشمن صهیونیستی، ایثارگرانه می‌جنگند و در هیچ جامعه‌ای فرد عاقل سرمایه‌های خود را اینگونه به آتش اتهام نمی‌سوزاند و از بین نمی‌برد که دولت مصر انجام داده است.

۳- اگر دولت جدید مصر با برخی جریان‌های اسلامی در داخل کشور خود مشکلاتی دارد، خردمندانه نیست که فرافکنی کرده و به دلایل کاملا سیاسی حامیان بزرگترین آرمان جهان اسلامی یعنی آزادی فلسطین در معرض اتهام قرار دهد و به آن پشت کند، امروز فلسطین قطب‌نما و مدار سیاسی جهان اسلام است و همه آرزو دارند که مصر و همه کشورهای اسلامی را در جبهه حامیان فلسطین ببینند و نه در کنار دشمنان این امت!

۴- همه می‌دانند که از هنگام جنگ ۳۳ روزه در سال ۱۳۸۵ (۲۰۰۶ م) تاکنون مقاومت ضد صهیونیستی در لبنان و فلسطین توانسته است در چارچوب جنگ نامتقارن، دشمن صهیونیستی را شکست داده و تحولات کیفی در معادله رویارویی با رژیم صهیونیستی ایجاد کند، این تحولات برای جوامع اسلامی امید، مباهات و خودباوری ایجاد کرده است و ننگ ناشی از شکست‌های پی در پی دولت‌های عربی در مقابل این دشمن را از بین برده است.

با این درک از تحولات سیاسی منطقه و در شرایطی که کشورهای اروپایی علاوه بر آنکه جنبش اسلامی مقاومت فلسطینی را از فهرست جریان‌های تروریستی خارج کرده‌اند و همزمان موجی از تحریم‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی در سطح بین‌الملل خاصه جامعه اروپایی به وجود آمده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران با اعتراض به این اقدام مصر، دفاع از مقاومت را دفاع از ارزش‌ها و فضیلت‌های سیاسی می‌دانند و از دولت مصر می‌خواهند با احساس مسئولیت بیشتر فلسطین را از شرایط سیاسی داخلی خود جدا کند و نقشی اساسی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین ایفا کند، آنگونه که مردم مصر از زمان شکل‌گیری بحران فلسطین عمل کردند.

نظر شما